Proč má MLM (stále) špatné jméno

- Reklama -

Dovolte, prosím, jednu malou osobní zprávu v sobotu večer.

Jsem z formy. Mám vysekané tři moudráky, teplotu, antibiotika, hlavu v plamenech a na telefonu starého přítele, který ve vysokém stupni pohybového znevýhodnění nemohl sehnat práci. Říká: „Přestaneš se mnou kamarádit, vstoupil jsem do MLM.“

Odkud se vzala tak paušální špatná pověst? Multilevelový marketing nabízí nejen člověku, kterému jde obchod jako po másle, ale i mnoha lidem s pohasínající nadějí, kteří z toho či onoho důvodu neměli štěstí v zaměstnání, podnikání a jejich děsivá nevíra se vlivem toho prohlubuje, tedy nabízí jim najednou seberealizaci a přístup k produktu a globálnímu obchodu. Je to příležitost, kde konečně nikomu nezáleží na životopisu a ostruhách, které nebylo kde získat. Umožňuje za relativně vysoké peníze, mnohdy poslední nebo vypůjčené, nabrat dech, učit se, sebezdokonalovat a kráčet za vizí, které se dokonce dá i dosáhnout.

Bill Gates a Warren Buffett ho označili za model budoucnosti.

Richard Branson v MLM objevuje nové lídry do managementu.

Donald Trump říká, že v MLM jsme nakonec všichni, jen o tom nevíme.

V novém FC hovoří o MLM uctivě i Tim Cook a George Soros.

Já se sice neangažuji v žádném MLM, protože mám jiný směr, nicméně nesoudím a priori jakýkoli model, když v jiném mě na hůl mohou brát zrovna tak.

Suďme konkrétního distributora. Jak už to v životě chodí, špatný nebývá systém, ale lidé, kteří ho aplikují.

Tedy Milane, držím palce.

Příjemný večer, Petr Casanova