Aplikace v mobilním telefonu se stále více zaměřují na MLM, zjednodušují obchod

- Reklama -

Naše články za poslední čtvrtletí dokazují, jak silně se bohatne na aplikacích v mobilním telefonu. Nemusíte je umět programovat, stačí, že znáte někoho, kdo to umí a sami donesete nápad nebo kapitál. A na co se výrobci mobilních aplikací nyní zaměřují? Ne, nestřílí naslepo. Vybrali si jeden obor, do kterého vytrvale hustí své nápady. Ten obor se jmenuje MLM.

MLM jako druh přímého prodeje spojuje zákazníka s prodejcem bez nutnosti návštěv obchodu. Jakkoli tento osobní styl doporučení šetří klientovi čas a někdy i peníze, je stále zkostnatělý do té míry, že se ti dva MAJÍ sejít. Vznikají tedy aplikace, které prostřednictvím smartphonu umožňují dvě výhody: snáze komunikovat s klientem, aniž by se cítil obtěžován, a dozorovat partnery ve své obchodní síti, aby nezlenivěli.

Šikovné aplikace se neustále rodí. Ty nedávno narozené mohou posloužit jako inspirace, co je možné.

1) Aby klient měl informace a necítil se pronásledován

Nejprve výmluvné statistiky: Jen 10–20 % nevyžádaných mailů je přečteno, oproti 98 % nevyžádaných esemesek. SMS zpráva má ovšem jiný odpudivý efekt. Vyrušuje = otravuje. Příjemce takovou zprávu, byť od svého MLM zprostředkovatele, může považovat za zneužití soukromého kanálu, k němuž mu dal přístup, podobně jako v případě mailu. Ani jedno si klient nezřizoval proto, aby byl bombardován neočekávanými/nechtěnými nabídkami.

Mobilní aplikace má tu výhodu, že je rovněž v přístroji, který zákazník nosí stále s sebou, ale je oddělena. Zanechaná informace neobtěžuje, klient je na ni diskrétně upozorněn a věnuje se jí v klidu, kdy má na ni čas a hlavně chuť.

2) Aby MLM zprostředkovatel objevil nového klienta

Každá mobilní aplikace, včetně Facebooku v mobilu, je skrytým špionem. Využívá například GPS pozici uživatele. Pak je možné prostřednictvím aplikace sledovat jeho pohyb i polohu. MLM zprostředkovatel tak jednoduše zjistí, zda se v jeho okolí nenachází zajímavý „prospekt“, potenciální zákazník. Stačí, že někde získal Vaše číslo či navštívenku, či jiná firma směnila/prodala Váš kontakt – a už na Vás „náhodně“ naráží v obchodě, na ulici, u domu. MLM zprostředkovatel jde sice na studený kontakt, ale najisto. Klienta už má proklepnutého či přímo doporučeného a zná jeho finanční situaci a potřeby. (Považte, že 250 milionů uživatelů Facebooku je aktivních přes mobilní zařízení… to je trh!) Kontroverzní, ale účinná aplikace.

3) Aby měl lídr v MLM přehled o aktivitě své sítě

Mobilní aplikace může být i dost dobrý dráb. Funguje oběma směry: peskuje Vás, peskuje jiné.

V prvním případě aplikace obsahuje vybraná telefonní čísla/mailové kontakty, které je potřeba udržovat „teplé“. Jakmile některého klienta zanedbáte, nevoláte mu, aplikace Vás zalarmuje. Nedá se oklamat, neexistují výmluvy, odpočinek. Prostě musíte volat, psát!

Ve druhém případě sledujete prostřednictvím chytrých telefonů a jednotně instalované aplikace aktivitu partnerů ve Vaší síti. Váš mobil se tak stává jakousi přehlednou sběrnou dat o tom, kdo se flinká a koho je nutné pošťouchnout.

Existují i nejrůznější pomocné aplikace, které například umožňují obzvláště důležitým klientům probourat bariéru tichého vyzvánění či letového režimu. Takže i například v noci se Vám dobře platící zákazník dovolá.

Zdá se, že výrobci mobilních aplikací věří v budoucnost a další rozvoj MLM. Třeba ve Spojených státech přibývá týdně 175 000 nových lidí angažovaných v MLM. U nás se bohužel tyto statistiky nevyskytují. Řada lidí se stále za MLM stydí. Přitom v aktuálním vydání FC publikují své osobité postřehy vůči MLM Richard Branson, Tim Cook nebo George Soros.

Petr Casanova