FAQ – Často kladené dotazy

  1. Chtěl/a bych objednat časopis FC. Jak to mám udělat?
    Objednávku tištěného vydání je možné objednat pouze přes naše webové stránky zde. Časopis nenajdete v žádné trafice ani v jiné kamenné prodejně.


  2. Nevím si rady s vyplněním objednávkového formuláře. Jak mám postupovat?
    Aby mohla být objednávka v pořádku zpracována a výtisky řádně doručeny, je nutné, aby byl správně vyplněn objednávkový formulář.
    Do adresy plátce vyplňte fakturační údaje.
    Pokud objednáváte předplatné na firmu, nezapomeňte vyplnit i všechna políčka, která se týkají firmy (název, IČ, DIČ).
    V případě, že se vaše doručovací adresa liší od fakturační, nebo chcete časopis darovat, vyplňte i adresu pro doručení.
    Na závěr věnujte zvýšenou pozornost detailům objednávky, kde vybíráte délku předplatného, metodu platby a číslo, od kterého chcete předplatné čerpat.


  3. Jak uhradit objednávku?
    Objednávku můžete uhradit několika způsoby a metodu platby je možné po dokončení objednávky změnit.
    Pokud chcete uhradit objednávku obratem pomocí vaší karty, zvolte jako způsob úhrady platbu online platební kartou. V případě výběru této metody, budete po odeslání objednávky přesměrováni přímo na platební bránu, kde vyplníte údaje o vaší platební kartě a potvrdíte úhradu. Platba proběhne během několika minut. Po přesměrování je ale nutné si dát pozor, abyste dialogové okno s platební bránou nezavřeli. Pokud tak učiníte, platební brána bude po několik hodin neaktivní a bude ověřovat přijetí platby. Pro správnou identifikaci platby doporučujeme věnovat zvláštní pozornost správnému vyplnění variabilního symbolu. V případě, že vyplníte variabilní symbol chybně, bude vám platba vrácena.
    Objednávku je dále možné uhradit bankovním převodem. Při volbě této úhrady obdržíte v příloze e-mailu zálohovou fakturu, ve které najdete všechny potřebné údaje pro zadání platebního příkazu ve vašem internetovém bankovnictví. I v případě této úhrady doporučujeme věnovat zvláštní pozornost správnému vyplnění variabilního symbolu.
    A jako poslední metodu úhrady můžete využít tzv. SuperCASH, který bychom definovali jako moderní způsob klasické složenky. Pokud zvolíte tento způsob metody, bude vám vygenerován unikátní kód, který po vytištění předložíte u terminálů Sazka a objednávku uhradíte zde. U tohoto způsobu úhrady očekávejte ale naúčtování poplatku ve výši 10 Kč.


  4. Je poštovné zahrnuto v ceně předplatného?
    Ano. V ceně předplatného je již zahrnuto i poštovné v rámci České republiky.


  5. Jak probíhá odeslání a doručení předplatného?
    Přijaté objednávky jsou zpracovávány jednou týdně, a to v pondělí ráno. Objednávky jsou rozesílány prostřednictvím České pošty jako obyčejné psaní.
    Zpracování a doručení zásilky trvá cca 5-6 pracovních dnů.


  6. Kdy mi bude doručeno první číslo?
    Časopis FC je dvouměsíčník, který vydáváme vždy na konci lichého měsíce. V případě, že objednáte jako první číslo vydání, které budeme teprve vydávat, doručení nového vydání můžete očekávat na začátku sudého měsíce, tedy cca do týdne od vydání.
    Pokud zvolíte předplatné od aktuálního čísla, Vaše objednávka bude zpracována nejbližší pondělní ráno. Následné doručení trvá cca 5-6 pracovních dnů.
    V případě, že nebylo vaše předplatné ještě čerpáno, můžete požádat o posunutí prvního čísla na e-mailu hromcikova@firstclass.cz.


  7. Jsem ze zahraničí. Jak mohu objednat předplatné?
    Tištěné vydání časopisu FC v tuto chvíli rozesíláme pouze v rámci České republiky.
    Zahraniční čtenáři mohou využít elektronické verze, kterou zakoupí na Alza Media.


  8. Je možné objednat i elektronické předplatné?
    Ano. Čeští čtenáři mohou elektronické předplatné objednat přímo na našich webových stránkách zde nebo přes Alza Media.
    Zahraničním čtenářům tuto možnost nabízíme pouze přes Alza Media.


  9. V případě, že si objednám tištěné předplatné, bude mi zpřístupněna i elektronická verze?
    Ne. Tištěné a elektronické vydání je možné předplatit pouze nezávisle na sobě. V případě, že objednáte tištěné předplatné, není vám tedy automaticky zpřístupněna elektronická verze.


  10. Mám zájem o starší vydání. Jsou stále k dispozici?
    Ve většině případů jsou starší čísla úplně vyprodaná. Na čísla z aktuálního roku se ale můžete poptat na e-mailu hromcikova@firstclass.cz.
    Všechna doposud vydaná čísla je pak možné zakoupit elektronicky na Alza Media.


  11. Neobdržel jsem časopis, který jsem uhradil. Jak mám postupovat?
    Ve většině případů jsou objednávky doručeny do avizovaných 5-6 pracovních dnů. Může se ale stát, že z technických nebo jiných důvodů bude mít doručení zpoždění. Nové vydání by měl předplatitel obdržet nejpozději do 10 dnů od vydání (časopis je vydáván vždy na konci lichého měsíce).
    V případě, že jste do tohoto termínu časopis neobdrželi, obraťte se se svým problémem na e-mail hromcikova@firstclass.cz. Do e-mailu nezapomeňte uvést aktuální doručovací adresu, abychom mohli ověřit, že byl časopis odeslán správně.
    Reklamaci je možné uplatnit do 60 dnů od vydání daného čísla.


  12. Chci změnit doručovací adresu nebo jiné údaje v objednávce.
    Pokud potřebujete ve Vaší objednávce cokoli změnit, neváhejte se obrátit na hromcikova@firstclass.cz. Do e-mailu ideálně uveďte kromě nového údaje i ten původní a nezapomeňte na číslo Vaší objednávky.
    Změnu doručovací adresy pro nové vydání je možné zpracovat nejpozději týden před vydáním nového čísla. Později zaslané změny se projeví až od čísla dalšího.


  13. Chci darovat předplatné. Co mám pro to udělat?
    Předplatné je možné darovat buď na základě koupě tištěného dárkového poukazu na našem e-shopu, a nebo vyplněním objednávkového formuláře na našich webových stránkách zde.
    Při zakoupení dárkového poukazu přes e-shop postupujete jako při klasickém nákupu v internetovém obchodě. Do košíku tedy vložíte danou položku a po úhradě objednávky vám bude na adresu doručena zásilka s poukazem. Na zadní straně poukazu najdete naše kontaktní údaje, identifikační číslo voucheru, datum vystavení a platnost poukazu.
    Obdarovaný může uplatnit dárkový poukaz do 6 měsíců od vystavení. Sám si určí, kam chce předplatné zasílat, a od jakého čísla jej bude čerpat.
    Jestliže zvolíte možnost objednávkového formuláře na našich webových stránkách, údaje o obdarovaném vyplníte do doručovací adresy. Výhodou je, že nemusíte hlídat platnost nebo aktivaci předplatného.


  14. Obdržel jsem tištěný dárkový poukaz. Jak postupovat?
    Pokud jste majitelem jednoho z našich dárkových poukazů na předplatné časopisu FC, máte 6 měsíců od data vystavení na jeho aktivaci.
    Na zadní straně poukazu najdete kontaktní údaje, identifikační číslo voucheru, datum vystavení a platnost poukazu. V termínu platnosti je pak na Vás, abyste se na nás obrátili a uvedli údaje pro aktivaci poukazu. Abychom mohli aktivaci dokončit, budeme od Vás potřebovat doručovací adresu, e-mailovou adresu a uvedení čísla, od kterého chcete předplatné čerpat. Po nahlášení těchto údajů Vám bude aktivace potvrzena a budou Vám zaslány údaje o termínu doručení prvního čísla.


  15. Bylo mi doručeno poslední číslo. Musím znovu vyplňovat objednávkový formulář, nebo obdržím informaci o prodloužení předplatného?
    Objednávkový formulář znovu vyplňovat nemusíte, a ani to nedoporučujeme. Po doručení posledního čísla v rámci Vašeho předplatného, obdržíte do 2-3 týdnů informační e-mail o dokončení objednávky. Tento e-mail bude obsahovat odkaz, kterým budete moci jednoduše předplatné prodloužit. Nejen, že nemusíte znovu vyplňovat formulář (údaje budete mít předvyplněny), ale všechny Vaše objednávky budou evidovány pohromadě, a snadněji se nám tak budou dohledávat údaje o skončeném i stávajícím předplatném.
    Objednávku samozřejmě můžete vyplnit i zvlášť. Objednávky pak ale budou v systému evidovány samostatně, a přestože budete mít již objednávku novou, obdržíte informační e-mail o dokončení objednávky a možnosti prodloužení předplatného.


  16. Chci zrušit předplatné.
    Pokud nejste s obsahem časopisu spokojeni, nebo chcete objednávku předplatného z jakéhokoliv jiného důvodu zrušit, můžete se obrátit na hromcikova@firstclass.cz.