FAQ = často kladené dotazy

  • Chci číst Petrovy knihy, nebo magazín FC. Jak to mám udělat?
    Knihy Petra Casanovy zakoupíte na této internetové stránce.
    Magazín Petra Casanovy si můžete předplatit na půlrok nebo rok, nemyslet na jeho shánění, termín vydání a obdržet ho vždy automaticky přímo do schránky, navíc platit nižší cenu.
    Nebo si můžete kupovat samostatně jednotlivá vydání, ale s rizikem, že zvolené vydání již může být vyprodané a nedostane se na Vás.
    Petrovy knihy ani magazíny nenabízí žádná kamenná prodejna. Osobně převzít knihu nebo magazín můžete pouze v našem sídle (Praha 1, Washingtonova 5, 4. patro).


  • Nevím si rady s vyplněním objednávkového formuláře na Vašich internetových stránkách. Jak mám postupovat?
    Aby mohla být Vaše objednávka v pořádku zpracována a položka řádně doručena, je nutné, aby byl správně vyplněn objednávkový formulář.
    Do adresy plátce vyplňte fakturační údaje.
    Objednáváte-li předplatné na firmu, nezapomeňte vyplnit i všechna políčka, která se týkají firmy (název, IČ, DIČ).
    Pokud se Vaše doručovací adresa (na kterou chcete obdržet zásilku) liší od adresy fakturační, nebo chcete časopis darovat (blízké osobě), vyplňte podle toho i adresu pro doručení.
    Věnujte zvýšenou pozornost detailům objednávky, kde vybíráte délku předplatného, metodu platby a číslo prvního vydání, od něhož chcete předplatné čerpat.


  • Jak mám uhradit objednávku?
    Objednávku můžete uhradit několika způsoby a metodu platby můžete i po dokončení objednávky změnit.
    Pokud chcete uhradit objednávku obratem pomocí platební karty, zvolte jako způsob úhrady platbu online platební kartou. Po odeslání takové objednávky budete přesměrováni přímo na platební bránu, kde vyplníte údaje o své platební kartě a potvrdíte úhradu. Platba proběhne během několika minut. Po přesměrování na platební bránu je ale nutné si dát pozor, abyste dialogové okno s platební bránou nezavřeli. Pokud tak učiníte, platební brána bude několik hodin neaktivní, protože bude ověřovat přijetí Vaší platby. Pro správnou identifikaci platby věnujte zvláštní pozornost správnému vyplnění variabilního symbolu. Jestliže vyplníte variabilní symbol chybně, bude Vám platba vrácena.
    Objednávku můžete uhradit i bankovním převodem. V případě této volby obdržíte v příloze e-mailu zálohovou fakturu, ve které najdete všechny potřebné údaje pro zadání platebního příkazu ve svém internetovém bankovnictví. I v případě této úhrady doporučujeme věnovat zvláštní pozornost správnému vyplnění variabilního symbolu.


  • Je poštovné zahrnuto v ceně?
    Pouze u předplatitelů magazínu. To, že sami hradíme poštovné v rámci České republiky, je jedna z výhod čerpaných v rámci předplatného.


  • Jak rychle proběhne odeslání a doručení magazínu, který si teď předplatím?
    Přijaté objednávky jsou zpracovávány každé pracovní pondělí ráno. Záleží, kdy zaplatíte, respektive kdy dojde příchozí platba. Praxe je taková, že pokud stihnete zaplatit do půlnoci ze soboty na neděli, hned následující pondělí je objednávka vyřízena a zaslána prostřednictvím České pošty jako obyčejné psaní. České poště trvá zpracování a doručení zásilky cca 5 až 6 pracovních dnů.


  • Kdy bývá doručeno do schránky nové vydání magazínu?
    Pokud jste novými předplatiteli a v kolonce „Vyberte první číslo“ jste zvolili předplatné od toho čísla vydání, které již bylo rozesláno ostatním dlouhodobým předplatitelům (je již na trhu, zde označeno jako „AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ“), Vaše objednávka bude zpracována nejbližší pondělní ráno a následné doručení trvá cca 5-6 pracovních dnů.
    Pokud jste novými předplatiteli a v kolonce „Vyberte první číslo“ jste zvolili předplatné od toho čísla vydání, které ještě není vytištěno (zde označeno jako „PŘÍŠTÍ VYDÁNÍ“), pak mějte na paměti, že magazín je dvouměsíčník. Přímo z tiskárny odchází na konci každého lichého měsíce (ledna, března, května, července, září, listopadu). Ve schránce byste tedy každé nové vydání měli mít nejpozději ve druhém týdnu každého sudého měsíce (února, dubna, června, srpna, října).
    Pokud Vám předplacený magazín doposud nedorazil, nebo si chcete ověřit datum odeslání Vašeho výtisku, zeptejte se mailem zaslaným na tuto adresu.


  • Žiju v zahraničí. Jak mohu objednat předplatné tištěného magazínu?
    Litujeme. Předplatné tištěného magazínu FC je vyřizováno pouze v rámci České republiky.
    Na území Slovenské republiky zasíláme samostatně objednané jednotlivé výtisky.
    Zájemci o tištěné předplatné z jiných zemí a kontinentů to řeší tak, že nechají své přátele, žijící v České republice, standardně objednat předplatné na adresu v České republice a doručený výtisk následně přepošlou na jakoukoli adresu v zahraničí. My tak přímo nečiníme.


  • Existují také mobilní verze knih a magazínů?
    Ano. Naleznete ji zde.


  • Pokud si objednám tištěné předplatné, bude mi automaticky zpřístupněno i mobilní předplatné, a naopak?
    Ne.


  • Jak mohu zakoupit starší vydání tištěného magazínu?
    Veškeré doposud neprodané výtisky magazínu seženete zde. Ta starší vydání, která nejsou v nabídce, se již vyprodala. Dotisk u magazínu neprovádíme. Pokud máte zájem přečíst si starší vydání, jehož tištěná podoba je již vyprodaná, máte možnost v mobilní verzi.


  • Když neobdržím objednanou zásilku v podezřele dlouhé době, kam se mám obrátit?
    Pište na tuto adresu, zjistíme, kde je problém. Do e-mailu uveďte svou platnou aktuální doručovací adresu, abychom mohli prověřit, že byla zásilka odeslána správně. V případě nedoručeného magazínu je možné uplatnit reklamaci nejpozději do 60 dnů od vydání daného čísla.
    Mějte na paměti, že ve většině případů jsou objednávky doručeny do avizovaných 5-6 pracovních dnů. Může se ale stát, že z technických důvodů (převis poptávky) nebo distribučních (problém České pošty) má doručení zpoždění. Nové vydání magazínu by měl mít každý již aktivní předplatitel ve své schránce do 10. dne lichého měsíce (do 10. ledna, března, května, července, září, listopadu).


  • Chci změnit doručovací adresu nebo jiné údaje v již odeslané objednávce. Co mám udělat?
    Pokud potřebujete ve své objednávce dodatečně cokoli změnit, pošlete nám mail na tuto adresu. Uveďte kromě nového údaje i ten původní a také číslo Vaší objednávky.
    V případě magazínu lze změnu doručovací adresy pro nové vydání zpracovat nejpozději jeden týden před vydáním nového čísla. Později zaslané změny se bohužel projeví až od čísla dalšího.


  • Chci darovat předplatné magazínu. Co mám udělat?
    Zakupte dárkový voucher, nebo proveďte standardní objednávku prostřednictvím formuláře na předplatné.
    Při zakoupení dárkového voucheru postupujete jako při klasickém nákupu v internetovém obchodě. Do košíku vložíte položku a po úhradě objednávky Vám bude voucher doručen na Vaši adresu. Ten následně předejte. Na zadní straně voucheru nalezne obdarovaný naše kontaktní údaje, identifikační číslo voucheru, datum vystavení a platnost poukazu.
    Obdarovaný pak může dárkový voucher uplatnit do 6 měsíců od jeho vystavení. Nechť nás kontaktuje na uvedené adrese a sám si určí, na jakou adresu chce předplatné zasílat a od jakého čísla jej čerpat.
    V případě využití standardního objednávkového formuláře na předplatné údaje o obdarovaném vyplňte do doručovací adresy. Výhodou této možnosti je, že obdarovaný potom nemusí hlídat platnost voucheru nebo aktivaci předplatného a magazín mu bude automaticky chodit už přímo do jeho schránky.


  • Obdržel jsem tištěný dárkový poukaz na předplatné. Jak postupovat?
    Máte 6 měsíců od data vystavení na aktivaci předplatného.
    Na zadní straně voucheru naleznete kontaktní údaje, identifikační číslo voucheru, datum vystavení a platnost poukazu. V termínu platnosti se na nás obraťte a uveďte údaje pro aktivaci poukazu.
    Abychom mohli aktivaci dokončit, budeme od Vás potřebovat doručovací adresu (kam si přejete magazín zasílat), Vaši e-mailovou adresu a uvedení čísla vydání, od kterého chcete předplatné čerpat.
    Po nahlášení těchto údajů Vám bude aktivace předplatného potvrzena a budou Vám zaslány údaje o termínu doručení prvního vydání.


  • Bylo mi doručeno poslední vydání mého předplatného. Chci ho prodloužit. Musím znovu vyplňovat objednávkový formulář?
    Nemusíte, a ani to nedoporučujeme. Po doručení posledního vydání v rámci Vašeho předplatného obdržíte do 2-3 týdnů informační e-mail o dokončení objednávky. Tento e-mail bude obsahovat odkaz, kterým můžete předplatné jednoduše prodloužit. Výhody: Nemusíte tam zase vyplňovat své údaje, ty budete mít již předvyplněny. Navíc všechny Vaše objednávky budou evidovány pohromadě a nám se tak snáze budou dohledávat údaje o skončeném i stávajícím předplatném.
    Objednávkový formulář samozřejmě můžete vyplnit také zvlášť. Vaše objednávky pak ale budou v našem systému evidovány samostatně, a přestože budete mít již objednávku novou, obdržíte informační e-mail o dokončení objednávky a možnosti prodloužení předplatného.


  • Chci objednat zároveň předplatné magazínu a starší vydání. Jak to mám udělat?
    V takovém případě kombinujete dvě služby: předplatné nových vydání a zaslání starších (dostupných) vydání.
    Nejjednodušší cestou je NEvyplňovat standardní objednávkový formulář předplatného magazínu, ale kliknout sem a v našem internetovém obchodě zakoupit dárkový voucher na předplatné a současně do košíku přidat i vybraná starší vydání. Pro aktivaci předplatného prostřednictvím voucheru se podívejte na odpověď níže.


  • Chci do objednané knihy osobní věnování od Petra Casanovy. Jak to lze zařídit?
    Objednejte zvolenou knihu zde a v objednávce zaklikněte „PŘIDAT POZNÁMKU PRO PRODEJCE“. Do okna pak uveďte optimálně jméno osoby, které je určeno věnování, případně účel (narozeniny). Nebo napište mail na tuto adresu.


  • Jak mohu kontaktovat Petra Casanovu se žádostí o radu, osobní setkání nebo jeho účast na konkrétní akci?
    Stránka FirstClass.cz má jen na facebookovém profilu více než tři sta tisíc fanoušků. Není v Petrových časových možnostech odpovídat na jednotlivé žádosti.
    Petr pořádá Setkání v různých městech v Česku i na Slovensku, živá vysílání na internetu (live streamy), snaží se být k dispozici členům Klubu.
    Také pořádá konference a jiné akce, o kterých dáváme v předstihu vědět a kde umožňujeme zájemcům potkat se s ním a prodiskutovat to, co potřebují, ale vždy tak, aby to bylo v Petrových časových možnostech.
    Děkujeme za pochopení.