Sedmihvězdičkový Burj Al Arab nabízí hostům zlaté iPady

- Reklama -

Titul nejlepšího hotelu na světě a vítězství v Ultratravel awards 2013 získal Burj Al Arab v Dubaji. Porazil pařížský Four Seasons Hotel George V, Raffles v Singapuru, Le Touessrok na Mauriciu a londýnský The Savoy. Uvedl to Daily Telegraph.

Rozhodla nejen okázalost – dechberoucí arabský přepych, o kterém se v souvislosti s touto sedmihvězdou hovoří nejdříve. Ale ten dnes může nabídnout i konkurence – viz naše návštěva Emirates Palace.

Předností Burj Al Arabu je hlavně servis. Opět pomiňme luxus typu hotelových limuzín Rolls-Royce s vlastním řidičem. Ty může mít každý. Ale hotel ve tvaru plachetnice poskytuje perfektní zázemí: helipad, který nedávno využil Aston Martin k neobvyklé akci, a 24hodinový butler service. Pozor, neuvádíme „pokojový servis“.

Pokojový servis znamená, že zvednete sluchátko a někdo vám přinese to, oč si řeknete. Butler service znamená, že máte svého sluhu a ten vám přinese, oč žádáte. V čem je rozdíl? Butler je vám přidělen, takže brzy pochopí vaše zvyky: kdy chcete kávu, zda ji sladíte a ředíte mlékem, co ke kávě zakousnete… nemusíte vše pokaždé opakovat. A tak je to se vším. Butler se postará o vaše děti, které zná jménem a ony jeho. Je to – jejich kamarád.

Uznání si Burj Al Arab získal i způsobem charity.

O přemýšlivosti vedení hotelu svědčí i novinka z tohoto týdne – zlatý iPad.

Použití tabletů v gastronomii není nic nového. I v Česku již pár restaurací pochopilo, že urychlení objednávky jídla probíhá nejlépe elektronicky.

Číšník ušetří minimálně jednu cestu ke stolu. Host totiž odesílá objednávku přímo do kuchyně.

Strávník si v klidu vybere, aniž by se ho někdo stále dotazoval „Již víte?“. Navíc v elektronickém jídelním lístku lze uvést složení pokrmu, počet kalorií, dobu přípravy i fotografie jídel (vhodné pro menší děti, které si pod názvy obvykle neumějí moc představit a některé chtějí katův šleh jen proto, že jsou rozjeté z Iron Mana 3).

Kuchyně má rychle a přesně vykomunikovanou objednávku.

A i sklerotický číšník expeduje pokrmy a nápoje přesně na místa, kam patří.

Rovněž nehrozí hádky s klasickým klientem-potížistou, který při placení tvrdí, že účtované jídlo vůbec neobjednával, tudíž neviděl, natož aby ho snědl.

Sedmihvězdičkový hotel Burj Al Arab v Dubaji samozřejmě nemůže mít ledajaké iPady. Od londýnského klenotnictví The Gold & Co. fasuje tablety v 24karátovém žlutém zlatě. Host je převezme na recepci a od té chvíle nosí virtuální concierge. Kdykoli chce, objedná si masáž, jídlo na pokoj, drink k bazénu, stůl v restauraci, přivolá butlera, dá pokyn pokojské, že apartmá je volné a může bez obav vkročit.

Protože iPad je majetkem hotelu, můžete jej zanechat volně v lobby, u bazénu, kdekoli… nikdo jej nezcizí. Tím spíše, že nemá proč, každý host má svůj.

Při odhlášení se iPad vrací na recepci s tím, že kdo si jej zamiloval, může si jej zakoupit v boutique shopu za 37 490 dirhamů, nebo 7930 eur. To je v přepočtu asi 206 000 korun. V tabletu je vyraženo logo hotelu s mottem: „Zůstat odlišný“.

Podobně v hotelovém obchůdku prodávají iPad mini, iPhone 5 a Blackberry Q10. A to i v růžovém zlatě.

-cas-