Nespěte v drahém hotelu sami, ušetříte. Přivýdělek pro manažery vadí manželkám

Ráno jsme psali o tom, proč jsou bohatí rádi „za idiota“. Jiné označení teď téměř neslyší Nicolas Reille. Francouzovi je 40, ale mozkové závity mu jedou ostošest. Založil už pět internetových společností – po Twangoo, eskapades, ConnectU a WeDemand rozjíždí unikát, který už leží v žaludku chotím cestujících manažerů. Jmenuje se Easynest. „Nest“ znamená v angličtině hnízdo a „easy“ jednoduchost, s jakou ono hnízdo získáte. Jeho nápad v první okamžik vypadá bláznivě. Pokud se ale zamyslíte, má něco do sebe.

Předně, Easynest vychází z krizové doby, kdy každá koruna dobrá. Aby firmy zvýšily obraty, musejí hledat nová odbytiště. Tedy jejich zástupci hodně cestují. Ale protože letenky stojí velké peníze, nevysílají firmy mnoho zástupců. Často jednoho. A luxusní hotely si účtují pobyt ZA POKOJ a noc. V pokoji přitom může hypoteticky spát i nejméně jedna další osoba. Easynest je tedy jakousi ústřednou, kde se sbíhají „ubytovací“ nabídky takových obchodních cestujících, kteří chtějí buď ušetřit, nebo se seznámit. Každopádně nechtějí spát sami. Podobnou aktivitu na Facebooku zavedli mimo jiné „Jeseničáci v Praze“. Těm jde ale o ušetření na dopravě. Denně stanovují termíny, kdo cestuje z Jeseníku do Prahy nebo naopak a kapacita v autě se tak vyplní. Samozřejmě za podíl na pohonných hmotách.

A všichni jsou spokojeni. Krásný byznys.

Easynest je zajímavější tím, že v luxusním hotelu obvykle bydlí manažer za peníze své firmy. Co tedy obdrží od „spolunocležníka“ (a to v případě pětihvězdičkového pobytu může být pěkná raketa), to mu jde do kapsy. Služební cestou si tedy může přijít na zajímavé kapesné. Ostatně Reille chce informaci o stránce roznést i mezi firmami, aby ušetřily na nákladech.

Spát s někým jiným na pokoji za slevu? Když Vám navíc firma hradí pobyt? Možná to je bláznovství. Možná mezera na trhu. V každém případě si Reille potřebuje ujasnit 2 věci: 1) Jak manažery chránit před zlatokopkami, které sice slíbí poplatek za přespání, ale ten gentleman stejně utratí za jejich večeři a lahev v baru. 2) Jak zajistit, aby nejčastějšími čtenářkami stránky nebyly žárlivé manželky, snažící se vyzvědět, zda ten jejich „Casanova“ nekuje pikle a bude na pracovní cestě spát opravdu sám, jen s manželčinou fotografií na nočním stolku, jak dojemně slibuje…

Příští číslo časopisu FC naplníme úžasnými podnikatelskými nápady i realizacemi českých i cizích otevřených mozků. Ještě nikdy jsme jich neměli tolik pohromadě. Z uplynulých devíti starších vydání FC nám zbývá dohromady již jen 152 výtisků. Před doprodáním jsou vydání FC 1/2011, 1/2012, 2/2012 a 4/2012 – každého zbývá od 2 do 8 kusů. Zcela pryč již jsou 1/2013, 2/2013 a 3/2012. Děkujeme!

Petr Casanova