Úspěch Mercedesu-Benz SLS AMG nedává spát BMW. Značka chce vlastní supersport!

Vypadá to skoro jako automobilové derby dvou „S“. Sportovní divize značek Mercedes-Benz a BMW si však jdou po krku elegantněji než fanoušci obou fotbalových klubů. Tam, kde M-divize nasadí model M3, kontruje AMG s novým kupé C 63. Kde vozovky deklasuje osmiválcová M5, není daleko ani inovované E 63 AMG. V dalších segmentech trhu však BMW začínají poněkud překvapivě docházet zbraně. A to hodlá značka změnit. Zejména na poli supersportů, kde ji krev pije SLS AMG (částečně se to týká rovněž Audi R8)!


BMW bylo vždy známé tím, že vyrábělo auta pro skutečné řidiče. Je proto pozoruhodné, že poslední supersportovní model M1 vyráběla společnost před 30 lety. Od té doby zaujal naši pozornost jen koncept BMW M1 Hommage z roku 2008, jinak však bylo v Mnichově ticho po pěšině. Až doposud. Na autosalonu v Detroitu automobilka prohlásila, že projekt výkonného vozu je těsně před schválením. „M-divize chce své vlastní auto, tak jako má AMG své,“ řekl nám náš zdroj z vedení automobilky. „Ve výrobě sportovních kupátek máme dlouholetou tradici, kterou budeme letos korunovat uvedením nové generace M6. Rádi bychom ale také naši pozornost zaměřili na něco ještě sportovnějšího!“


Otázkou však zůstává, kdy se tak doopravdy stane. Supersportovní modely jsou pod tlakem celé řady ekologických lobby, mnohem větší důraz tak kladou automobilky na hybridní či elektrický pohon. A to navzdory faktu, že až do roku 2025 je toto odvětví považováno odborníky z celého světa za slepou uličku. BMW však přesto investovalo miliony eur do vývoje hybridního sportovního modelu i8, o jehož pohon se má starat turbodiesel kombinovaný se dvěma elektromotory. Je to chyba? Nebo se na tento model těšíte? A upřednostnili byste ho ve své garáži raději než novou generaci M1?