Řídili jsme nový Mercedes-Benz SL 500. Je to ideál pro letošní léto?

Ty vibrace jsou zřetelné během každého metru, který najedete s novým kupé-kabrioletem Třícípé hvězdy. A kupodivu přitom ani nemusíte hnát tachometr do tříčíselných hodnot, postačí i relativně poklidné kroužení po městě. Přesto vám levá noha (v případě spolujezdce obě) budou nadskakovat jako zběsilé. Ztrátu kultivovanosti, na kterou je Mercedes-Benz tolik pyšný, však za tím rozhodně nehledejte. Místo toho můžete rozebrat novou třídu SL do posledního šroubku. A rázem vyjeknete překvapením. Vždyť tam, kde ostatní automobily mají pevnou přepážku, oddělující posádku od motorového prostoru, má novinka automobilky ze Stuttgartu instalované reproduktory. Famózní akustické projevy vás tak v kabině Mercedesu-Benz SL 500 čekají ještě před rozpumpováním osmiválce. Opravdové zvukové orgie však začínají až po stisku startovacího tlačítka!

Jekot dvakrát přeplňované pohonné jednotky V8 ve vysokých otáčkách je tak návykový, že v prvních týdnech vlastnictví vůbec nepočítejte s udávanou kombinovanou spotřebou 9,1 l/100 km. Reálná je spíše dvojnásobná hodnota, a to se ještě budete muset krotit. Nicméně díky ideálnímu sladění motoru a sedmistupňové automatické převodovky budete po létě již jezdit za nějakých 12 litrů v průměru, což je na osmiválcové kupé s hmotností 1785 kg dobrý výsledek.

Působivá je rovněž nenucenost, s jakou se Mercedes-Benz SL 500 pohybuje po takřka jakékoliv silnici. Bez ohledu na to, jaký je její povrch. Musíme však přiznat, že menší a kompaktnější SLK 200 s manuální převodovkou je na zakroucené okresky mnohem ideálnější zbraň. Doménou SL 500 jsou spíše dálnice, které deklasuje v typickém „mercedesím“ stylu. Oba pasažéry tak čeká příkladný komfort, který zvýrazňuje vývod teplého vzduchu v oblasti šíje. Se staženou střechou tak můžete brázdit české vozovky ještě dávno poté, co kalendářně začal úřadovat podzim.

Samotné stahování zabere nějakých 20 sekund, s vozem však musíte zastavit. Důvodem je odklopení celého zadního víka, čímž dochází na několik sekund ke ztrátě viditelnosti registrační značky. Mercedesu-Benz tedy za toto „negativum“ neděkujte, vztek si spíše můžete vylít na Evropské unii. Tedy za předpokladu, že vám to skutečně vadí. My jsme v tomto ohledu žádné problémy neměli. Mnohem více jsme si však užívali netradiční otevírání zavazadlového prostoru, kdy stačí jen naznačit kopanec pod zadní nárazník. Stejný systém používá i Ford Kuga nebo Audi A6 Avant, u SL 500 je však finesa, kterou tyto dva vozy nemají. Při otevření zavazadelníku se totiž vysune i stažená střecha, díky čemuž své kufry a tašky můžete lépe uložit. Po zavření pak střešní panely fungují jako spolehlivá ochrana před zloději.

Střechu samotnou můžete stejně jako u SLK vybavit technologií Magic Sky Control, která mění zabarvení panelů od transparentních až po zatemnělé. Atmosféru vozu tak můžete měnit dle vlastní nálady. Pochvalu si zaslouží také stěrače, které vám nebudou kropit hlavu ani při stažené střeše. Důvodem jsou trysky zabudované přímo v ramenech, spolehnout se proto můžete na dokonalou viditelnost za každého počasí a doby. Nový Mercedes-Benz SL 500 tak vlastně není ideálem pouze pro léto, nýbrž pro celý rok. Díky tomu zřejmě nebudete mít problém s akceptováním částky 2 988 000 Kč, na jaké ceny novinky začínají.

Zdá se vám to příliš? Ušetřit můžete koupí verze SL 350, která stojí 2 388 000 Kč. Oželet však v takovém případě musíte výkon (225 kW/306 koní namísto 320 kW/435 koní) i supersportovní čas potřebný ke zdolání stokilometrové hranice (5,9 s namísto 4,6 s). Nejvyšší rychlost 250 km/h ale pro oba modely zůstává stejná. Máte tedy vybráno? Nebo si raději svůj konečný verdikt necháte až na polovinu května, kdy vám nový Mercedes-Benz SL 500 podrobně představíme v tištěném First Classu?