Obchod s espézetkami aneb Proč se vyplatí odmítnout i 180 milionů

- Reklama 4 -

Takzvaní „haléřoví investoři“, kteří investují v malém do pokustónských projektů a čekají, co se z nich vylíhne, s napětím vyhlížejí leden 2015 a vydávání espézetek na přání. Podle zahraničních zkušeností se to zdá být zajímavý trh. Pár značek na jedno auto v ČR vyjde na 10 000 Kč, a protože návrh ministerstva dopravy hovoří o přenosnosti na další vozidlo jiného vlastníka, nemusel by to být špatný byznys.

Další inspirace, které Vám pomohou vybrat podnikání, v časopise FC.

Existují lidé, kterým nevadí taková ztráta soukromí. Zatímco nejbohatší Čech Petr Kellner preferuje, když ho na ulici nikdo nepozná, 71. nejbohatší muž světa Roman Abramovič ještě investoval do registrační značky VIP 1 v přepočtu 8,56 milionu Kč.

Ve Spojených arabských emirátech se tabulka s číslem 1 prodala za 213,3 milionu Kč a nový trh se rozvíjí i v Indii, kde se klientela rekrutuje z celebrit. Bollywoodský herec Amitabh Bachchan si posteskl, že na něj zbylo už jenom číslo 2, a moderátor indické verze pořadu Chcete být milionářem Shah Rukh Khan využívá značku 555.

Britský automobilový designér Afzal Kahn začal tyto značky skupovat a sbírat. V lednu 2008 učinil z cedulky F1, vydané už před 109 lety, nejdražší espézetku v Anglii a majitele Volva S80, který s ní jezdil, štědrého mecenáše – získaných 465 000 liber včetně daní a poplatků dal obratem na charitu. V přepočtu 14 milionů Kč. Kahn značku nejprve umístil na svůj Mercedes SLR McLaren (foto nahoře), jenže poté si pořídil rychlejší „formuli“, a tak ji přehodil na Bugatti Veyron – celkem má 2.

A teď zaostřete oči:

V roce 2010 obdržel první nabídku. 5 milionů liber. Odmítl.

Před měsícem obdržel druhou nabídku. 6 milionů liber. To je 180,258 milionu Kč!

Opět odmítl. „Nemám důvod se domnívat, že cena nepůjde nahoru,“ říká majitel studia Kahn Design, který má několik takových „domén“, například NO1.

Jestliže lamentujete, že mnohé zajímavé internetové domény již jsou rozebrány, v tomto se byznys teprve rozeběhne. Ukažte svou prozíravost a smysl pro obchod.

Mimochodem o tom, co musel vykonat Mark Zuckerberg, aby získal vytouženou internetovou doménu, jsme psali zde.

-cas-

- Reklama 5 -