Na internet uniklo první foto SUV od Lamborghini. Realita, nebo podvod?

Spekuluje se o něm již dlouho, letos bychom se však opravdu měli dočkat. Jen nevíme, kdy přesně. Na březnový ženevský autosalon Lamborghini potvrdilo představení dvou nových modelů, kdy jedním zcela jistě bude otevřená verze Aventadoru. Nad druhou se vznášejí spekulace, SUV však tento interní souboj zřejmě prohraje se silniční verzí Sesto Elementa. Nebo s další hard-core verzí Gallarda. Důvod je prostý. Druhá generace „Rambo-Lamba“, schopná pojmout čtyři cestující, má být zaměřena hlavně na asijský trh. Premiéra v Šanghaji na konci dubna se tak zdá být jediným možným východiskem. Jedna otázka tu však zůstává: Bude mít SUV od Lamborghini podobu, jakou ukazuje uniknuvší foto? Nebo je to taktika automobilky, jak zmást nedočkavé novináře a čtenáře?


Při pohledu na fotografii máme pocit, že realita by nemusela být tolik vzdálená. Ostré hrany přesně odpovídají designovému jazyku Lamborghini, nižší světlá výška pak koresponduje s prohlášením automobilky, že vůz bude zaměřen hlavně na komfort, sportovnost a zpevněný povrch. Výlety do terénu, kterých byl schopný model LM002, jsou tedy dávno zapomenuté. Na budoucnost se ostatně zaměřuje i motorový prostor. V konceptu by se sice ještě měl nacházet klasický atmosférický motor V10 z Gallarda vyladěný na 423 kW (575 koní), ovšem reálně bude „Rambo-Lambo“ pohánět hybridní soustava. Na všechna čtyři kola bude směřovat až 515 kW (700 koní), přičemž jedinou převodovkou v nabídce se stane automat.

Podvozkově bude Lamborghini vycházet z příští generace Porsche Cayenne, stejný osud zřejmě postihne i chystané SUV od Bentley. Automobilka ze Zuffenhausenu v té době bude napevno začleněna do koncernu Volkswagen Group, sdílení jednotlivých komponentů tak má být výraznější než doposud. O nezávislost Porsche se však dle prohlášení vedení VW nemáme obávat. S ohledem na puzzle „podvozek z Cayennu, interiér ve stylu Audi, vzhled a hnací ústrojí od Lamborghini“ je však ohrožena spíše jiná značka. Ovšem jen po stránce historické. Z prodejního hlediska bude SUV trhákem. A verze od Bentley jakbysmet. Zvolíte jednu z nich? Nebo vsadíte na originál od Porsche?