Nové kombi Jaguaru vylepší také sedan a limuzínu

- Reklama -

 Britská automobilka Jaguar již nehodlá hrát druhé housle německé prémiové lize. Na následující měsíce chystá ofenzivu, úspěch očekává hlavně od kombi verze modelu XF nazvané Sportbrake. Ta potěší pasažéry vzadu větším místem nad hlavou a především velkým zavazadlovým prostorem. Ve standardu má 550 litrů, sklopením zadních sedadel se navýší na 1675litrovou kapacitu. Tím se vyrovnává BMW řady 5 Touring, ale stále ztrácí na Mercedes-Benz třídy E (1820 litrů). Jaguar ale Mercedesu dává na frak  velikostí nákladového otvoru, takže snáze protáhnete rozměrnější zavazadla, což nejen u kola, nýbrž i u nábytku z Ikey je příjemné.

Pod kapotu dostane XF Sportbrake již známé turbodiesely o třílitrovém a 2,2litrovém objemu. Oba budou mít dva stupně naladění – jeden pro ekology, druhý pro sportovně založené milovníky rychlých přesunů. Premiérové jsou však benzinové motory! První, benzinový dvoulitr přeplňovaný turbem, nabídne 177 kW (240 koní) a 340 Nm točivého momentu. Druhý, třílitr, obdrží k přeplňování kompresor a poskytne výkon 250 kW (340 koní) a 450 Nm točivého momentu. Vrcholným zůstane pětilitrový benzinový osmiválec, spřažený s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF, stejně jako všechny ostatní motory. Nově bude k dispozici start/stop systém, jehož jsme dlouhodobými odpůrci. Popojíždíte v dopravní koloně a vůz vám stále kucká. Dojíždíte na semafor, sundáte nohu z plynu a kuck – motor vypne a řízení ztuhne. V novém vydání tištěného FC jsme si bláhově pochvalovali, že námi testovaný sedan XF 3.0D S tuhle tzv. úspornou hloupost nemá.

 

U novinky naopak kvitujeme úpravy zábavního a informačního systému. Podle našich informací mají být odstraněny neřesti, na které jsme si stěžovali. Nový audio systém Meridian si stejně jako dieselové motory můžete dopřát v dvojím naladění. Špičkovější nabízí v XF sedmnáct reproduktorů, v limuzíně XJ dokonce dvacet – to už je, panečku, koncertní sál!

 

Limuzínu, vlajkovou loď Jaguaru, nezmiňujeme náhodou. S příchodem XF Sportbrake se automobilka rozhodla modernizovat celou svou manažerskou řadu, takže z veškerých novinek představených na kombíku bude profitovat i sedan XF a limuzína XJ. Především se těšíme na zrevidované pružiny a tlumiče. Snažíme se zjistit cenu, ale vyskočit by příliš neměla. Jaguar tak opravdu mohl být pro Němce silným konkurentem, co říkáte?