Ferrari za 530 milionů, kterému byste měli vykat. Je mu totiž 46 let

- Reklama 4 -

Toto je druhé nejdražší auto, jaké bylo kdy prodáno v aukci. Stalo se v americkém Monterey a 46leté rudé Ferrari 275 GTB/4S N.A.R.T. Spider změnilo majitele za 27,5 milionu dolarů. V přepočtu 531,32 milionu Kč je rekord dražeb na území USA.

Na světě se našel v celé historii automobilismu jen Mercedes-Benz W196 z roku 1954, řízený závodníkem Juanem Manuelem Fangiem, za který se vyplácelo víc. Konkrétně před 5 týdny v britském Goodwoodu 29,6 milionu dolarů, psali jsme zde.

Kupcem vzácného Ferrari z roku 1967 je Lawrence Stroll. Kanadský podnikatel v módě, který v 90. letech pomohl rozvinout značku Tommy Hilfiger, vlastní přes dvacet modelů Ferrari a dokonce si poblíž Mont Tremblantu v Quebeku postavil soukromý závodní okruh (na snímku), kde si může vozy bez omezení užívat.

To byla hlavní zpráva i pro původního majitele, Eddieho Smithe mladšího. „Řidťe ho, milujte ho, užívejte si ho a co je nejdůležitější, sdílejte ho s ostatními, aby ho mohli vidět a obdivovat,“ citoval závěť svého otce. Eddie Smith starší výjimečný kabriolet, vyrobený pouze v deseti kusech, přivezl před 45 lety do rodiny a už jen jej hýčkal. Stroll ocenil udržovaný stav, který jako by vrátil čas zpátky do 60. let.

Od smrti Smithe seniora před 6 lety byl vůz zapečetěn ve speciální klimatizované garáži, odkud si jej nikdo z dědiců nedovolil vytáhnout. „Šest let jsme doma mlčeli a nevěděli, co si počít. Uctivě jsme garáž obcházeli a neodvážili se ani vstoupit. Pro otce to byl drahokam. Přál si, aby jej držel v rukou někdo, kdo jej opravdu ocení a užije. I když cena vozu šla do milionů, otec s ním dál nadšeně jezdil. Deptalo nás, že na něj padá prach a je zavřený,“ svěřil se Smith junior. „Nyní je to hořkosladký pocit. Ferrari přijíždějí a odcházejí, ale tento kus se již nikdy nebude opakovat.“

Exemplář si roku 1968 zahrál i ve filmu Aféra Thomase Crowna v hlavní roli se Stevem McQueenem. Mladý Smith vyvrátil spekulace, že mu šlo jen o zpeněžení dědictví, obratem, a to tím, že celý výtěžek z aukce věnoval několika charitám, přesně podle odkazu svého filantropického otce. Ten zbohatl na zásilkové službě.

O racionalitě investice do Ferrari a výhodnějších formách, jak si vychutnat nové modely bez nutnosti koupě, jsme psali v minulém vydání časopisu FC.

-cas-

- Reklama 5 -