P 4/5 Competizione je nejrychlejším Ferrari na Nürburgringu!

- Reklama 4 -

VÍME PRVNÍ: Tak se mu to konečně povedlo. Ale že to zabralo času a peněz. James Glickenhaus však naneštěstí má z čeho brát. Po svém otci podědil investiční společnost, z jejíchž financí především v 80. a 90. letech minulého století produkoval a režíroval spoustu videofilmů. Před pár lety ale Hollywood opustil, aby se naplno mohl věnovat své hlavní vášni. Automobilům. A to nejen sbírání starých závodních speciálů, ale rovněž vývoji zcela nových modelů. Vůbec poprvé se blýsknul silničním Ferrari P 4/5, které vychází z limitovaného Enza. Dnes, krátce po poledni, může být Glickenhaus na Skákajícího koníka opětovně hrdý. Ve specifikaci Competizione totiž vůz pokořil Severní smyčku Nürburgringu nejrychleji ze všech Ferrari v celé historii okruhu!

S časem 6:51 minuty deklasovalo Ferrari P 4/5 Competizione do té doby vedoucí model 599 FXX o sedm sekund. Zároveň Skákající koník zaostává o pouhé čtyři sekundy za polozávodní Pagani Zondou R, která je rekordmanem okruhu. Tedy…ve své kategorii. Absolutně nejrychlejší čas 6 minut a 11 sekund totiž na 21kilometrové Severní smyčce drží Stefan Bellof s Porsche 956. A to již od kvalifikace na závod 1000 km Nürburgringu v roce 1983.

Kuriózní přitom je, že verze Competizione již není postavena na základech Enza, ale 430 Scuderia. Glickenhaus totiž nechtěl nechat silniční model rozmontovat a zároveň nesehnal dalšího dárce orgánů pro závodní exemplář. Černá verze P 4/5 (silniční model je červený) tak nyní podléhá standardům FIA GT2, přičemž vedením vývoje byl pověřen Paolo Garella, bývalý šéf oddělení speciálních projektů u Pininfariny. Tedy firmy, která za designem P 4/5 stojí.

Ještě více nás však zaujala nevraživost, s jakou se automobilka Ferrari na existenci závodní verze dívá. Zatímco totiž silničnímu P 4/5 aplaudovalo, Competizione odmítlo dodávat jakékoliv náhradní díly potřebné pro generálku motoru mezi jednotlivými závody. S ohledem na dnešní výkon se tomu vlastně nikdo ani nemůže divit. Zvláště když finance, které Glickenhaus vkládá do vývoje, jsou oproti nákladům Ferrari mizivé. Holt Scuderia Cameron Glickenhaus, zřejmě slušnej oddíl!

- Reklama 5 -