Den 11

Zvyš míru nadšenosti

Pokud se nám někdo svěří s dobrou osobní zprávou, nezáviďme mu. Pokusme se mu jeho štěstí přát. Když se náš bývalý partner nově zadá a usměje na sociální síti, nezahořkněme. I jemu se pokusme jeho štěstí přát. Zkrátka, snažme se při cizí radosti použít přívlastek o stupeň vyšší – je to ne dobré, ale FANTASTICKÉ! Užijme si podobně nadšeně i maličkosti vlastního života – i kdyby to měla být upečená pizza nebo uklizený byt. FENOMENÁLNĚ jsme to zvládli! Dodejme tomuto dni větší barvu, víc radosti, vzrušení a zvědavosti, než jsme zvyklí. Přinuťme se k větší pozitivitě – odmění nás.

Den 12

Makej jako mravenec

Ať v práci, nebo doma při péči o rodinu. Ať ve všední den, nebo o rodinném víkendovém výletě. Buďme dnes skvělým rodičem, kolegou, kamarádem. Pohlédněme do mraveniště. Každý jedinec je dokonale disciplinovaný a pilný. Být jako on se bude zdát náročné, ale pamatujme, že stačí jen soustředit se na jeden nejbližší krok. A pak na další. Nenechme se vyvádět z míry, vyrušovat, neselhávejme. Buďme jeden den perfektním člověkem. Ať si večer řekneme: Bezva! Tento den byl odmakaný naplno.

Den 13

Načerpej moudrost jiné osoby

Představme si sami sebe jako malou rybu ve velkém rybníku. Hledejme užitečná spojení, pátrejme po někom zajímavém, od koho se můžeme přiučit. Přemýšlejme, kdo je vlivný nebo inspirativní v našem okolí. Napišme mu e-mail nebo zprávu na sociální síti, zkusme vyvolat setkání, naslouchat mu a rozšířit si obzor.

Den 14

Překroč zónu pohodlí

Tématem tohoto dne bude jedna jediná aktivita, kterou celý život odkládáme. Zkusit nový sport. Uvařit něco neobvyklého. Pustit se do cizí řeči. Zabrnkejme na své limity. Překonejme se. A zasmějme se tomu, jak jsme to pokazili nebo jak jsme se zbytečně pokažení báli…

Den 15

Zapiš si jednu pozitivní zkušenost

Typický úkol z motivačního diáře: Ať byl tento den jakýkoli, nasměřujme své myšlení pozitivně. Co se mi dnes podařilo? Nebo co těžkého se učím překonat? Jaké chybě se mi povedlo vyhnout? Anebo jaké ponaučení si z učiněné chyby odnáším?

Den 16

Cvič čtvrt hodiny

Sportovci si tohle NEmohou rovnou odškrtnout. Ať zkusí něco, co doposud nezkusili, a vytrvají v tom 15 minut. A nesportovci mohou také zkusit cokoli. Hlavně pohyb. Už 15 minut zábavné kardio aktivity dokáže v nešťastném rozpoložení nahradit jednu denní dávku antidepresiv. Jinými slovy: Cvičme cokoli. Ale vydržme po celou tuto dobu.

Den 17

Zaměřuj se na dýchání

Čas od času přestaňme s tím, co právě usilovně děláme. Po dobu dvou minut si pouze uvědomujme svůj dech. Tato drobnost pomáhá ostřit soustředěnost a snižovat napětí v těle.

Den 18

Pošli laskavost e-mailem nebo SMSkou

Věnujme pouhé dva minuty napsání pozitivní zprávy, kterou potěšíme někoho známého. Překvapme člověka, který o nás už déle neslyšel. Den to zpříjemní oběma, i nám.

Den 19

Hledej něco, co Tě rozesměje

Smysl pro humor ovlivňuje mozek, který pak funguje šířeji a kreativněji. V nedávném průzkumu měli žáci, kteří v době distanční výuky řešili hádanky po zhlédnutí komediálních stand-upů, o 20 procent lepší výsledky. Smích navíc do těla uvolňuje endorfiny, hormony tišící bolest až desetkrát silněji než morfin.

Den 20

Vyřeš dlouho zanedbávaný problém

Ať jde o osobu, nebo jiný dluh, zbavme se vnitřního konfliktu. Problémy nemizí jen proto, že je přehlížíme. Neřešené problémy naopak bobtnají. Už rozhodnutí porvat se s dlouhodobou noční můrou nás naučí příště větší obezřetnosti (než vznikne problém) a menšímu otálení (když vznikne).

Tolik druhých deset dní.

Myslíš, že vydržíš ještě posledních deset?

Ale to už se přiblíží Vánoce!

Dáš to? Tak super! Obrať na 3. stránku.