10 dní práce na sobě. Tohle dáš!

Je mi úplně jedno, kolik Ti je let nebo jaké dokážeš vymyslet další výmluvy, tohle dáš!
- Reklama -5

Zastavili jste se někdy, zavřeli oči a prostě – klidně vyčkali?

To je pomalé znovunabíjení energie, že?

Klid vytváří sílu.

Klid umožňuje pochopit, že strachování se o to, co zítra přijde, nezbavuje zítřek jeho stínů, ale zbavuje dnešek naší síly.

Proč o tom mluvím? Od chvíle, co Vám rozesíláme velmi neobvyklé nové vydání magazínu FC o lvech a lvicích, respektive co ho čtete elektronicky, se ptáte: Kde brát v nejtěžších chvílích sílu?

Nové FC rozesíláme 10 dní. Má otázka tedy zní: Co děláte příštích 10 dní? Ano, ode dneška do příští soboty? Nebo od zítřka do příští neděle?

Mám pro Vás 10denní plán. Pokud máte mé motivační diáře, jen lépe. Pokud ne, zvládnete to určitě i bez nich. Na příštích 10 dní totiž pro Vás mám 10 úkolů. Přesněji 1 výzvu na každý den. To stačí. Budou Vás bavit, věřte mi. A zapíšou se Vám do hlavy, až se příště budete chtít starého Casanovy zeptat, kde brát sílu.

Kdo má mé motivační diáře, ví, že každý den má 3 priority. Mně bude stačit jen 1 jediná. Zbylé 2 si určitě dle sebe a svých povinností či potřeb. Ale tu jednu, prosím, udělejte pro mě. Mohu Vás o to požádat?

Mohu? Super. Tak toto bude Váš plán na příštích 10 dní:

1. den: Dej prioritu spánku

Život je změna. Houpačka nahoru a dolů. Nic neovlivňuje naši schopnost zacházet s nepříjemnými situacemi více než adekvátní spánek. Jsme-li dobře odpočinutí, zregenerovaní a posílení, jsme schopnější udržet své emoce na uzdě, být produktivní a nalézat kreativní řešení. Naneštěstí diář moderní doby znemožňuje tuto základní prioritu plnit. Ale my tím začneme.

PROTO TENTO DEN začni rozvíjet svou spací rutinu. Stanov si čas, kdy vypneš telefon, televizi i hlavu.

2. den: Dej prioritu vodě

Unaven? Dej si čas, kávu, energetický drink! – tak zní obvyklé rady k nakopnutí. Bohužel, buď jde o řešení plné cukru, nebo které ještě více dehydratuje, než hydratuje.

Voda je základní surovina v těle. Naplňuje nás ze tří čtvrtin. Bez vody dobře nefungujeme a strádáme tělesně i mentálně.

PROTO TENTO DEN pij vody nejen více, ale hlavně pravidelně. Pokud nesneseš čistou, zřeď si ji citronem nebo mátou. Osvěží Tě to, a ještě detoxikuje.

3. den: Dej prioritu pohybu

Každý si uvědomuje, jak je cvičení dobré. Pozvedá náladu, snižuje stres, dodává energii. Jestliže tedy víme, že bychom cvičit měli, proč to neděláme?

Nejčastější výmluva zní: nedostatek času. Fajn, a když namítnu, že stačí 10 minut denně, už si ten čas najdeš? Co třeba během krátké přestávky v práci, nebo během reklamy v televizi?

Možností je spousta. Krátké cvičení za pomoci YouTube, ranní protažení v ložnici, večerní procházka na čerstvém vzduchu.

Že nemáš ani 10 minut? A 2 minuty máš? Tak zkus prkno.

PROTO TENTO DEN udělej cokoli, čím rozhýbáš svou lenost. Ihned Tě to změní. Na pohybu je totiž úžasné, že dává soutěživou energii. Ať začneš čímkoli, budeš toho chtít příště zvládnout více než včera. Časem tak pochopíš, že pohyb v mnoha jeho formách je základem osobního růstu.

Vydrž takhle minutu. Jen dýchej. V každé sekundě mysli na jediné: Dám ještě tu příští sekundu.

4. den: Dej prioritu blízkým

Je samozřejmostí rodina? Fajn, a co další důležití lidé našeho života?

Sociální sítě nás činí šťastnými, protože máme pocit, že tak trávíme čas mezi lidmi, s blízkými. Bohužel, je to jen klam.

Ve skutečnosti touto cestou nemůžeme nikoho držet za ruku, když je smutný, podporovat ho osobní energií, kdy mu není do řeči, odhadnout, jestli se opravdu v těžkých chvílích zvedá, když nám pošle smajlík.

Prosím, nečekejme, až budeme mít sami krizi. Vzpomeňme si na lidi, na kterých nám záleží, už teď.

PROTO SI TENTO DEN naplánuj schůzku, kávu, večeři, jakékoli setkání s blízkým přítelem. Osvoj si nádherný návyk nalézat čas na správné věci, i když to není pohodlné.

5. den: Dej prioritu čtení

Čtení knih uklidňuje a zostřuje mysl. Klidnější a ostřejší mysl je pak lépe vybavena k zacházení se stresem a životními výzvami.

Čtení knih také přenastavuje životní kód na učení a sebeosvěžování. Pomáhá nám mít pozitivnější myšlení, protože díky čtení přestáváme trčet ve stojatých vodách starých domněnek. Čtení nám otevírá hlavu, zvětšuje rozhled a obohacuje nás o jiné pohledy, které by nás jinak nenapadly.

PROTO SI TENTO DEN před spaním vezmi knihu, po které jsi dlouho toužil, a začni první stránkou. Možná dáš jen jednu, než se Ti začnou klížit oči, možná deset. Ale uvidíš ty sny! A uvidíš ten zítřek!

6. den: Dej prioritu koníčku

Každý člověk se cítí dobře, když dělá to, co miluje. Najít si čas na vlastní koníček znamená nejen zdokonalovat se v konkrétní dovednosti, ale také uvolnit stres a chaos ve své hlavě. Koníček je totiž vždycky aktivita, kterou si UŽÍVÁME.

PROTO TENTO DEN věnuj čas něčemu, co máš rád, co jsi vždycky udělat chtěl, ale z „důležitějších“ důvodů jsi to odkládal. Nehledej vyšší důvod, pro který bys to měl udělat. Je to jen pro Tvou zábavu a uvolnění. Opravdu myslíš, že se k tomu musíš přemáhat? Proč se vlastně něčemu příjemnému nevěnuješ?

Co Ti dělá dobře? Tak to začni dělat. Třeba jen pár desítek minut denně. A jestli si myslíš, že čtení knihy je málo, věř, že tím okamžikem, kdy oblíbenou knihu otevřeš a rozečteš, uděláš něco, co většina populace neudělá za celý rok ani jednou.

7. den: Dej prioritu fotografování

Snímky zachycují vzpomínky a vzpomínky nám oživují důležité chvíle. Otevřeme-li konzervu obrázku, zpomalíme, oceníme, zamyslíme se – nad pouhým jediným okamžikem. Zkrátka, nezapomínáme.

Fotografie mají obrovskou emoční sílu. Dokážou vmžiku zlepšit naši náladu, připomenout, co je v našem životě skutečně důležité.

PROTO TENTO DEN foť cokoli, co pro Tebe má energii – co Tě rozesmává, dojímá, okouzluje. Pamatuj, že zachraňuješ ne dnešek, ale zítřek a všechny další dny, kdy tuto energii budeš potřebovat.

8. den: Dej prioritu klidu

Zvláště „namáhavá“ výzva. Vyžaduje najít nejen čas, ale také místo. Konkrétně místo, kde se můžeš nabít přirozenou energií.

Nemusí to být přitom nikde daleko. Stačí kdekoli uprostřed ticha. Tedy i uprostřed sebe. Jen nechat odplynout chaos a vyplnit celé své tělo očistným nádechem a výdechem.

Klid je místo, kde se stáváš soustředěnějším a optimističtějším prostě proto, že dokážeš zastavit a napojit se na zdroj energie. Jako když přestaneš zmateně pobíhat po místnosti, abys nalezl wi-fi, a přesně v tu chvíli si Tě wi-fi najde sama.

PROTO TENTO DEN věnuj svému klidu 5 minut. Jen se soustřeď na dech. A užívej si následné myšlenky.

9. den: Dej prioritu hýčkání

Hýčkání není jen požitkářství. Je to nutnost.

Hýčkání znamená vyhradit si čas na připomenutí, že jsme v něčem speciální a zasloužíme si něco dobrého. Když totiž se sebou zacházíme dobře a věříme, že si to zasloužíme, hojnost se v našem životě začne množit. Pozitivní postoj k sobě vždycky přináší více spokojenosti.

PROTO TENTO DEN udělejme pro sebe něco zvláštního. Dopřejme si masáž, rozmazlení, dárek, který nám bude vždycky připomínat, co si zasloužíme.

Vzpomínáš? Ach bože, jak ty měšce na zádech hřejí… jak ty bylinky voní… jak je blaze. Tak proč Ti tenhle příjemný požitek musí připomínat někdo jiný? Objednej se! Zasloužíš si to.

10. den: Dej prioritu vděčnosti

Naše životy jsou, co se týče pozitivních/negativních událostí, plus minus stejné. To, že jsou někteří lidé pozitivnější, není jinými okolnostmi v jejich životě, ale jejich postojem. Dokážou být vděční za to dobré ve svém životě.

Kdykoli si děláme čas na vyjadřování vděčnosti, měníme k lepšímu své myšlení a životní pohled. Stáváme se silnějšími, odolnějšími, máme větší nadhled, více trpělivosti, víry i humoru. Náš život možná není lepší než jiných, ale na tom nezáleží – pokud ho sami vnímáme jako dostatečně dobrý.

PROTO SI TENTO DEN vymez čas, kdy oceníš všechno, za co můžeš být vděčný. Zapiš si to. Vyfoť si to. Uzavři se do vychutnání si toho, proč žiješ.

Jedna statistika nedávno prozradila, že mrtvým lidem se nosí více květin než živým. Nejspíš proto, že opožděná vděčnost je větší než ta přítomná. Učme se té přítomné. Dá nám pozitivní pocit. A jak už dobře víte z mých časopisů a knih, z pozitivních pocitů vznikají pozitivní myšlenky, pozitivní myšlenky vybízejí k pozitivním činům a pozitivní činy vytvářejí pozitivní výsledky. Ne, práce na své síle není nic nepříjemného ani namáhavého.

Pokud stojíte o magazín FC, zaměřený na lvy a lvice, můžete ho mít buď v tištěné verzi (papírový časopis), nebo ho číst elektronicky. Naši aplikaci, do které si můžete stahovat nová elektronická vydání FC, si bezplatně stáhněte zde (Google Play, AppStore).

© Petr Casanova; autor je tvůrcem magazínů FC a BusinessLeaders a autorem knih 250 zákonů lásky, Dvanáct srdcí a 100 nejkratších cest k Tobě. Více zde

- Reklama -