8 vnitřních přísah aneb Jak nalézt nejlepšího přítele v sobě

Co myslíš, že Ti pomůže k úspěchu? V co věříš? Na co spoléháš? V Boha, osud? A co v... ?
- Reklama -5

V mé velké kanceláři s výhledem na Národní muzeum se shromáždělo 50 odběratelů mých motivačních diářů. Přišli na „instruktáž“, jak z těchto zdánlivě běžných deníků/zápisníků, vhodných na zaznamenávání každodenních úkolů, postřehů a schůzek, vytvořit nástroj osobního úspěchu.

Vyprávěli své příběhy. O neschopnosti organizovat si čas, trvat na prioritách, plánovat svůj růst. O neschopnosti dotahovat stanovené cíle, o stagnování, necvičení, nehubnutí, stálém hledání chyb v sobě, svalování viny na druhé.

Rozdal jsem jim papíry a požádal o odpověď na jedinou otázku: V co věřím? Tužky se roztančily po papírech.

Jedni věřili v Boha – v něco, co řídí jejich kroky.

Druzí v osud – ať sami udělají cokoli, nebo neudělají nic, tak to má být.

Třetí v sílu peněz…

A tak dále. Zkrátka všichni věřili v něco mimo nich.

Nikdo nenapsal: „Věřím v sebe.“

A tak jsme si dvě hodiny povídali. O tom, že kdykoli se nesnažíme hledat nejlepšího přítele okolo sebe, ale přímo v sobě, život se usnadňuje. Kdykoli se totiž můžeme spolehnout na sebe, druhý nás těžko zklame.

Život není složitý, to jen my si ho zbytečně komplikujeme, když například zapomínáme, že tím nejsnazším, jak překonat špatné, je hnout se z místa, kde se špatně cítíme. Slíbit si, že začneme. Dát si pozitivní závazek. Ke všemu ostatnímu už pomáhají specifické diáře.

Protože jde o limitovanou edici, pochopitelně ne každý se k nim dostane. Nicméně osobní mantry se můžeme naučit všichni. Mají ohromnou moc, protože stanovují naši hodnotu, a umožňují nám zjistit, že my jsme ti jediní, kdo svého cíle můžeme dosáhnout. Ne Bůh, ne osud, ne peníze. My.

My, když chceme, se můžeme vrátit na bojiště a zkusit to znovu a jinak (proto například Projektový zápisník, což je jeden z diářů, nabízí až 80 možných pokusů). Stejně tak my, když nechceme, cíl prostě nedotáhneme.

Je to jen 8 manter. 55 slov, které nám pomohou soustředit se na naše priority, ať se týkají čehokoli:

Jestli chcete, opakujte po mně: Slibuji, že…

„Nebudu minulost používat proti sobě“

Všechny neúspěchy, slabosti, lítosti či chyby Tě buď: učí, pokud jsi ochoten se učit, nebo: zraňují, pokud nejsi ochoten se učit.

Tak je raději nech, ať Tě poučují klidně denně. Jestli lituješ jakýchkoli rozhodnutí z minulosti, tak s tím přestaň, nebuď na sebe tak tvrdý.

Tehdy jsi dělal to nejlepší, co jsi ve své době uměl, se znalostmi a zkušenostmi, které jsi ve své době měl. Byla to rozhodnutí učiněná s mladší myslí. Jistě, kdybys stejná rozhodnutí dělal dnes, rozhodl by ses jinak. Protože čas a zkušenosti Ti umožňují zrát a růst.

Zpětně si vždycky připadáš jako nezralý a malý. A je to dobře. Ukazuje to, jak moc jsi od té doby vyrostl. A že ses naučil přijímat lepší rozhodnutí. Pro sebe i ty, na kterých Ti záleží.

Proto děkuj minulosti, že Tě naučila rozhodovat se jinak.

„Nezřeknu se odpovědnosti za svůj život“

Z neúspěchů obviňuješ své rodiče, učitele, systém, vládu… ale nikdy ne sebe. Jako by to nikdy, NIKDY nebyla Tvoje chyba. A to je ta největší chyba, kterou v životě děláš. Naštěstí to je TVOJE chyba.

Naštěstí proto, že ji můžeš kdykoli přestat dělat. Jen co se rozhodneš ji opustit a pohnout se z místa.

Ty jsi jediný člověk, který to může udělat.

Jak? Přestaň obviňovat druhé a přestaň obviňovat sebe. Kdykoli přestaneš plýtvat negativními slovy, zbude ticho pro ta pozitivní. Pozitivní slova jsou vždy krokem kupředu. Protože jsou vázaná na pozitivní myšlenky. A pozitivní myšlenky vedou k pozitivním činům.

Aby to mých 50 hostů pochopili, vzal jsem je na Staré Město. Ukázal jsem jim kostel s okny z barevného skla. Dokud svítilo slunce, ta okna odrážela třpyt a lesk. A když padla tma, tak jako padne občas v našem životě, ten kostel hrál barvami dál. Udržel si svou krásu tím, že rozsvítil světlo uvnitř. A jeho vitrážová skla byla ještě nádhernější.

Jaké klíčové povolení si musíme vystavit, když chceme prostřednictvím diářů dokončovat cíle? Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -