Jak nakupovat dostupnou luxusní módu, když nemám čas

Rádi se dobře oblékáte, je Vaší kategorií "affordable luxury", ale nemáte dost času, abyste mohli létat po obchodech, a když ano, tak Vám trvá promyslet si koupi?

Od vydání článku Co OPRAVDU znamená smart casual aneb Jak dodržet dress code, ale zaujmout mi píšete dotazy typu:

A co když nesháním ,business casual‘, oblečení na formální pracovní akci? Co když nesháním ani ,smart casual‘, oblečení na neformální pracovní akci? Co když sháním volnočasové oblečení, ale s rizikem, že mohu na ulici, v kině, v restauraci nebo na výletě potkat důležitého klienta, nadřízeného, majitele firmy, investora?

A také: Kde vůbec nakupovat, když veškerý čas věnuji rozvoji podnikání/zaměstnání a zbytek rodině/blízkým/sobě, a nemám dostatek času na obíhání obchodů? Jak se přesto obléci DOBŘE, NA ÚROVNI, SE STYLEM?

A také: Co když i mám čas na obíhání obchodů, ale trvá mi déle, než se mi v hlavě rozleží, co mi sluší, a bojím se nakoupit hned?

Těžký úkol. Přesto mám řešení. Jedno všeobecné a jedno konkrétní, které využívám já.

Nakupuj přes internet (poté, co si věci osaháš v obchodě)

Předně, určitě se chytáte za hlavu: Nakupovat módu přes internet? To je hloupost! Vždyť si oblečení nebo boty potřebuji vyzkoušet! Co když mi to nebude sedět? Co když se mi to nebude líbit, protože mě líbivé produktové fotky v e-shopech zmatou? Co když to zkrátka ke mně nebude pasovat? Copak i ve zkušebních kabinkách neodložíme stranou dost věcí, které nás na stojanech nebo figurínách zaujaly?

Nebojte. Nejprve data. Podle průzkumu Heuréky už skoro polovina Čechů nakupuje na internetu z věcných produktů nejčastěji OBLEČENÍ! Až pak hračky, bílou techniku a produkty z kategorie Kosmetika a zdraví. Meziročně počet „módních zákazníků“ na internetu roste pravidelně o 7 procent.

A proč roste?

Protože už jsou nejen „e-shopy“ provozované přes Facebook, které přeprodávají zboží ze zahraničních e-shopů a aukčních serverů, ale neumožňují výměnu zboží, neřeší reklamace a nevracejí peníze, když je zákazník nespokojen – třeba když mu místo originálu známé značky pošlou padělek.

Jsou ale také e-shopy, které doplňují kamenné obchody. To znamená, že v kamenných obchodech si zboží můžete osahat, vyzkoušet, nechat si to projít hlavou, a pak objednat z internetového obchodu téže značky (za výhodnější cenu).

A pokud nemáte vůbec čas na osobní návštěvu kamenných obchodů, můžete přímo požádat o zaslání zboží z internetového obchodu, přičemž riziko je nulové. Když se zboží nehodí, vrátíte ho BEZ UDÁVÁNÍ DŮVODŮ do 14 dnů (takový je zákon), a máte kam. Vrátit ho totiž můžete buď zpátky do internetového obchodu poštou, nebo i osobně do některého z kamenných obchodů.

To je značná pocitová výhoda oproti e-shopům, které nemají kamennou adresu, jen virtuální.

A teď ke konkrétnímu obchodu, který pro tento typ módy preferuji já.

Mých 5 důvodů pro PFB

1. Těch kamenných adres má celkem 21, jsou i v Brně, Bratislavě nebo na hranicích s Rakouskem. V Praze jsou snad v každém velkém obchodním centru – už to naznačuje pozicování – cenovou dostupnost. Přitom ale nabízí Affordable Luxury, kategorii cenově dostupného luxusu, módy vhodné jak na denní nošení do práce, tak i na volný čas.

2. Je to společenství zajímavých značek, jen džínsy mají od Nicoly Trussardiho, Giorgia Armaniho, Gianni Versaceho, ženám určitě něco řekne hlavně Beltissimo a povědomá obuv a doplňky od předních italských designerů, dále nově, HUGO nebo Geox s „dýchajícími“ botami, opředěnými unikátními zdravotními patenty.

3. Vyhovuje mi servis. Doručení je zdarma, a specialitou večerní i sobotní doručení – což jsou varianty přesně pro zákazníky mého typu, které je obtížné přes den nebo celý pracovní týden zastihnout na jedné konkrétní adrese.

4. Registrovaní členové mají cenové zvýhodnění až o 15 %. Navíc dostávají speciální nabídky a pozvánky na pozoruhodné eventy určené jen pro členy.

5. Mají pěkný vlastní magazín, který lze prolistovat volně na internetu a získat tak inspiraci pro nahlédnutí do e-shopu nebo kamenných prodejen. Tváří je mimochodem modelka Linda Vojtová, první Češka, která už v patnácti letech vyhrála Elite Model Look.

PFB znamená Premium Fashion Brands (prémiové módní značky). Za mě je to přiléhavý název. Věřím, že když i o nadcházejícím prodlouženém víkendu nebo ve svátek někde potkáte důležitého klienta, nadřízeného, majitele firmy nebo investora, ostudu neuděláte.

Petr Casanova