10 dní zdokonalování. Dáš to?

Když Ti řeknu, že to bude PŘÍJEMNÝCH 10 dní, jdeš do toho?
- Reklama -

Když jsem uvedl, o čem je nové vydání magazínu FC, dostal jsem e-mail, ve kterém je povzdech: „Budovat lepší vlastní Já? To bude moc práce!“

Musím se smát. Tak já Vám, holenkové, dokážu, že práce na sobě může být i velmi příjemná. Jdete do toho se mnou?

Pokud ano, vyhraďte si následujících deset dní. Každý z nich se zlepšíme v jedné oblasti, klíčové pro úspěch člověka. Je jedno, jestli jsou naše cíle materiální, nebo nemateriální (lepší pracovní výsledky, nebo více klidu a pohody), úspěch vždycky začíná se zvládnutím těchto deseti výzev.

Můžeme začít hned dnes, co říkáte?

1. den: Dej prioritu spánku

Život je houpačka – nahoru a dolů. Nic neovlivňuje naši schopnost zacházet s nepříjemnými situacemi více než adekvátní spánek. Jsme-li dobře odpočinutí, zregenerovaní a posílení, jsme schopnější udržet své emoce na uzdě, být produktivní a nalézat kreativní řešení. Naneštěstí diář moderní doby znemožňuje tuto základní prioritu plnit. Ale my tím začneme.

PROTO DNES začni rozvíjet svou spací rutinu. Stanov si čas, kdy vypneš telefon, televizi i hlavu.

2. den: Dej prioritu vodě

Unaven? Dej si čas, kávu, energetický drink! – tak zní obvyklé rady k nakopnutí. Bohužel, buď jde o řešení plné cukru, nebo které ještě více dehydratuje, než hydratuje.

Voda je základní surovina v těle. Naplňuje nás ze tří čtvrtin. Bez vody dobře nefungujeme a strádáme tělesně i mentálně.

PROTO DNES pij vody nejen více, ale hlavně pravidelně. Pokud nesneseš čistou, zřeď si ji citronem nebo mátou. Osvěží Tě to, a ještě detoxikuje.

3. den: Dej prioritu pohybu

Každý si uvědomuje, jak je cvičení dobré. Pozvedá náladu, snižuje stres, dodává energii. Jestliže tedy víme, že bychom cvičit měli, proč to neděláme?

Nejčastější výmluva zní: nedostatek času. Fajn, a když namítnu, že stačí 10 minut denně, už si ten čas najdeš? Co třeba během reklamní přestávky v televizi?

Možností je spousta. Krátké cvičení za pomoci YouTube, ranní protažení v ložnici, večerní procházka na čerstvém vzduchu.

Že nemáš ani 10 minut? A 2 minuty máš? Tak zkus prkno.

PROTO DNES udělej cokoli, čím rozhýbáš svou lenost. Ihned Tě to změní. Na pohybu je totiž úžasné, že dává soutěživou energii. Ať začneš čímkoli, budeš toho chtít příště zvládnout více než včera. Časem tak pochopíš, že pohyb je pokladem osobního růstu.

4. den: Dej prioritu přátelům

Sociální sítě nás činí šťastnými, protože máme pocit, že tak trávíme čas mezi lidmi, s blízkými. Bohužel, je to jen klam.

Ve skutečnosti touto cestou nemůžeme nikoho držet za ruku, když je smutný, podporovat ho osobní energií, kdy mu není do řeči, odhadnout, jestli se opravdu v těžkých chvílích zvedá, když nám pošle smajlík.

Prosím, nečekejme, až budeme mít sami krizi. Vzpomeňme si na lidi, na kterých nám záleží, už teď.

PROTO SI DNES naplánujme schůzku, kávu, večeři, jakékoli setkání s blízkým přítelem. Osvojme si nádherný návyk nalézat čas na správné věci, i když to není pohodlné.

5. den: Dej prioritu čtení

Čtení knih uklidňuje a zostřuje mysl. Klidnější a ostřejší mysl je pak lépe vybavena k zacházení se stresem a životními výzvami.

Čtení knih také přenastavuje životní kód na učení a sebeosvěžování. Pomáhá nám mít pozitivnější myšlení, protože díky čtení přestáváme trčet ve stojatých vodách starých domněnek. Čtení nám otevírá hlavu, zvětšuje rozhled a obohacuje nás o jiné pohledy, které by nás jinak nenapadly.

PROTO SI DNES před spaním vezmi knihu, po které jsi dlouho toužil, a začni první stránkou. Možná dáš jen jednu, než se Ti začnou klížit oči, možná deset. Ale uvidíš ty sny! A uvidíš ten zítřek!

Jaká pohoda Tě čeká druhých 5 dní?

Otoč, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -