Jak stihnout víc než ostatní: 7 rychlých tipů těch, kterým se to daří

- Reklama -

Extrémně rychle se nám vyprodává aktuální vydání magazínu FC, zaměřené na všechno, co těm, kdo chtějí být úspěšní, pomáhá k rozvoji a růstu. Jeden výtisk si dnes k obědu přinesl pod paží i můj kamarád, poměrně úspěšný realitní makléř. „Nedám to z ruky. Ale koukni na tohle, to Tě bude zajímat.“ 

Nahlédl jsem. Kniha od Američana Kevina Kruseho, který zpovídal 246 podnikatelů, z toho 7 miliardářů, a 13 olympijských atletů. Všechny na téma Jak co nejekonomičtěji pracovat s časem.

Musí říct, že jsem se do anglického textu zakousl více než do podávaných hovězích líček s karlovarským knedlíkem. Samozřejmě neslušně, protože při jídle se nečte, kaju se. Ale kamarádovi to nevadilo. Četl spolu se mnou…

Možná Vás to potěší – alespoň bleskově 7 myšlenek úspěšných byznysmenů o lepším time managementu:

Richard Branson, zakladatel Virgin Group

„Jeden z mých oblíbených triků je: provádět většinu schůzek vestoje. Zjistil jsem, že je to mnohem rychlejší způsob, jak dokončit práci, jak dospět k rozhodnutí i jak dosáhnout dohody. Pokud mi to druzí umožní, jsem pro mítinky během vycházek…“

„První věc, kterou si balím na cesty, je poznámkový blok. Virgin Group bych nikdy nevybudoval do takové velikosti bez pár kousků papíru. Když máte myšlenku a včas si ji nezapíšete, následující ráno může být fuč – navždy.“

Kuriozita: Když jednou při sobě neměl poznámkový blok, načmáral si ideu do cestovního pasu…

Nathan Blecharczyk, spoluzakladatel Airbnb

„Plním si svůj diář odzadu, tedy od nejpozdějšího termínu k nejdřívějšímu. Snažím se tak vyhradit si dopoledne na dělání „opravdové práce“. Zjistil jsem totiž, že se dokážu lépe soustředit po ránu, zatímco hůře, když jsem rozbombardovaný absolvovanými schůzkami. Proto se snažím mítinky odložit na co nejpozdější termín dne.“

Dustin Moskovitz, spoluzakladatel Facebooku

„Pevně ve firmě stanovím jeden den v týdnu, kdy se já a můj tým můžeme zaměřit na svou práci bez jakéhokoli narušování, tedy i bez mítinků. V Asaně jsou to středy. Tedy: Ve středu žádné schůzky! A prospívá to produktivitě celé firmy.“

Andrew Mason, spoluzakladatel Grouponu

„Dělám pouze jednu věc v jedné chvíli. Nikdy neřeším více úkolů najednou. Vnitřní disciplína je to, co dělá lidi úspěšnými. Kdybych měl v nějaké byznysové počítačové hře navrhnout ideální postavu a měl rozdělit deset bodů podle důležitosti mezi její vlastnosti, pak bych 3 body dal inteligenci a 7 sebekázni.“

Mark Pincus, spoluzakladatel Zynga

„Jestliže chcete vybudovat opravdu skvělý produkt, pak mu věnujte více než 50 procent svého pracovního času. Nepřijímejte žádné jiné závazky, pokud je nemůžete ospravedlnit tím, že jsou další výhodou pro Vaše uživatele nebo firmu.“

David Karp, zakladatel Tumblr

„Rozdíl mezi úspěšnými a VELMI úspěšnými lidmi je v tom, že velmi úspěšní lidé říkají NE skoro na všechno.“

Andy Grove, bývalý prezident Intelu

„Můj pracovní den končí zásadně tehdy, když jsem unavený a připravený jít domů – ne tehdy, když jsem s prací hotov. Já totiž nikdy nebudu s prací hotov. Vždycky je ještě co udělat – vždycky může být něco dalšího zahájeno, dokončeno nebo vylepšeno.“

Zkušenosti úspěšných lidí, které pomáhají k osobnímu rozvoji a růstu, přinášíme v rámci aktuálního vydání magazínu FC. Pozor, pouze do vyprodání tištěného nákladu. Pro zaslání Vašeho výtisku uveďte svou poštovní adresu zde.

Petr Casanova, přeloženo z knihy Kevina Kruseho: 15 tajemství, která úspěšní lidé znají o time managementu