O trade-off, nezvratném osudu a fyzioterapeutce psů, které se splnil sen až přes bolest

- Reklama -

3. část: O pilířích splněného snu

Férová služba je základem dlouhodobého podnikatelského úspěchu. Jenže podnikatelský úspěch v sobě nese jednu svízel. Kdo má stále více nových zákazníků, dostane se dříve nebo později do jistých kleští. Jakých?

Zuzana vzhledem ke svému přístupu nemá problém získávat dobré reference, tudíž i nové zákazníky, kteří přicházejí právě na základě doporučení svých přátel. Přece jen když jde o zdraví, každý chce primárně vědět, NA ČEM JE.

Zatímco ale jiní podnikatelé s přibýváním zákazníků přirozeně najímají zaměstnance, kteří jim se širší klientelou pomáhají, Zuzana to odmítá: „Tato oblast podnikání je tak specifická, že si za každým svým zákazníkem chci dojet sama a ošetřit ho osobně. Jen tak budu vědět, že jsem udělala maximum pro jeho spokojenost a zdraví. Pomocníky do budoucna využiju spíše pro administrativní práce. Nicméně budou-li mít klienti zájem o metodu, kterou já osobně neprovádím, doporučím je jinam – k prověřeným a mně známým terapeutům. Ale rehabilitaci a fyzioterapii nikdo jiný pod mým jménem dělat nebude.“

Znamená to, že dříve nebo později narazí na strop. Více zákazníků nebude schopna obsloužit. Ale to nevadí. Zuzana má ještě časové rezervy, je přece recepční. A už cítí, že odchod ze zaměstnání se blíží; že bude fyzioterapeutkou „na plný úvazek“. Má za sebou nejtěžší krok. Ten první. Od ničeho k něčemu. Od snění ke splněnému snu. Usmívá se tomu, protože „nikdy jsem o podnikání nepřemýšlela, dokonce jsem předtím ani nedostala žádný impuls ke startu podnikání, reálný nápad, v čem bych podnikat měla…“ Dnes životu děkuje za všechny ty odbočky, které jí umožnily lépe vidět současnou cestu. Už ví, že všechno v životě má svůj smysl. Že podnikání není o vhodné době. O geniálním nápadu. O ohromném kapitálu do začátků. Ne, podnikání je (jak řekl Cyril Svozil) životní styl. Způsob, jak můžeme jít svou cestou. Tou, která nám dává největší smysl, štěstí a naplnění. Málem bych zapomněl – vedle peněz.

Zuzana: „Po své zkušenosti myslím, že všichni mají úplně stejnou šanci. Na každém záleží, jak se chopí své příležitosti a jak si půjde za svým. Začátek není snadný. Pamatuji, jak jsem měla firemní e-mailovou schránku úplně prázdnou a spekulovala, jestli bude vůbec někdy využitá. Dnes je plná e-mailů od klientů. Víte, typickou českou vlastností je spřádání velkolepých plánů v teoretické rovině, žehrání na nepříznivý osud a vymýšlení x důvodů, proč něco nejde. Přitom stačí zvednout se a pro svůj nápad něco udělat…“

Pracovitost, vytrvalost, zapálení pro věc, kapka štěstí. Faktory podnikatelského úspěchu, které jmenuje Zuzana, mnoha lidem jen proletí ušima. Nevidí důvod, proč je vzít v potaz.

Vždyť na nich není nic zvláštního, namítnou.

A kdo říkal, že je na podnikatelském úspěchu něco zvláštního?

O lidech, kteří dokázali změnit svůj život, je celý tištěný magazín FC, který si můžete objednat pouze zde (proklikněte). V trafikách neprodáváme.

Elektronická verze FC pro čtenáře v zahraničí, kam tištěný magazín FC nezasíláme, je dostupná zde.

© Petr Casanova, foto: Viktor Hanáček