Jak (ne)kupovat ženě vůni nebo šperky

- Reklama -5

Tak se nám zamiloval jeden z klientů. Jsem rád, byl léta sám. On ale (dnes) tak rád není. Hned večer má schůzku, a to rovnou s oslavou jejích narozenin.

Chtěl jsem mu ke známosti blahopřát, ale z jeho očí sršel stesk a volání SOS. „Co jí mám koupit?“

„Snad parfém?“ hlesl… „Sekretářka mi nějaký poradila.“ Obracím oči v sloup.

„Nebo šperk, náušnice? Viděl jsem jedny v reklamě.“ – „Ehm, a jaký má tvar obličeje?“ ptám se ho. Cítí se zaskočen: „To je důležité?“

No jejdamane!

Muži rádi ženy překvapují. Ale ruku na srdce, není to legrace. Zvláště u vůní a šperků. Proč je to problém?

Vůně

Vůně: Opravdu JÍ bude vonět?

Předně, parfém raději ne. V létě se hodí spíše na slavnostní příležitosti. Na běžné nošení je vhodnější toaletní voda nebo kolínská, zkrátka nižší procento vonné extrakce.

A pak, kolegyně nebo kamarádky určitě nějakou značku a řadu poradí… Dokonce, přivoníte-li, pánové, k jejich pokožce (decentně, samozřejmě), opravdu se daná vůně může dokonale snoubit s jejich pokožkou, osobností a celkovým půvabem. Jenže problém je, že každá žena má svou osobní vůni. Ta závisí na vlastnostech konkrétní kůže, konkrétním způsobu výživy a konkrétních životních zvyklostech. Neexistuje univerzální odér. Příjemná vůně, která okouzlí jednu ženu, může druhé vonět jinak, nebo vůbec.

A i když snad oblíbený styl dámy máme archivovaný ve svém nosním chřípí, nelze se řídit jen podle papírového testeru. Každá vůně se plně rozvíjí teprve po 20 minutách, a to přímo na pokožce. Můžeme si to představit jako chemickou reakci. Každá kůže dodává jiné „výbušné prvky“. Proto i výsledný efekt je jiný.

A je tu ještě jedno ALE. Ženy rády aplikují vůně tam, kde pulsuje krev, tedy kde je pokožka nejteplejší. Naučila je to už Coco Chanel svým prohlášením: Dámy, voňte se zásadně tam, kde chcete být políbené.“ Za ušními boltci, zápěstím nebo u loketního důlku jsou ženy zásluhou krevního toku citlivější a vůně se tam lépe rozvíjí.

Sečteno, podtrženo: Vsázet jen na reklamní slogany nebo vlastní (mužský) vkus je o ústa. Nechceme-li ženu vystavit trapné chvilce, kdy jí darovaná vůně nevoní, je lepší bondovsky dámu s předstihem okukovat po parfumériích a nenápadně zjišťovat, jaké konkrétní modely ji přitahují. Hlavně nestřílet naslepo.

jen sebe

Šperky: Skoro jako brýle

Pánové, troufli byste si koupit ženě (bez jejího vyzkoušení) sluneční brýle? Šperky, ač se to nezdá, jsou podobně choulostivé. Podobně je totiž nutné respektovat 1) tvar obličeje a 2) barevný tón pleti. Proč? Dámě s kulatým obličejem budou slušet jiné šperky než dámě s oválným, o nádechu pokožky ani nemluvě.

Kam nás vede barevný tón pleti

Ke světlým typům žen se nejvíce hodí stříbro nebo bílé zlato.

Dámy s olivovou pletí vynikají ve zlatě nebo výrazně barevných odstínech. V létě mohou zabodovat i neonové výstřelky nebo korálové šperky.

Roli samozřejmě hraje vedle konkrétního osobního vkusu ženy také styl oblékání a barva vlasů. A přehlédnout bychom rozhodně neměli tvar obličeje. Hlavně u náušnic.

Kam nás vede tvar obličeje

Dámám s kulatým obličejem nelichotí velké kruhy, protože tvář ještě více zakulacují. Veškeré visací náušnice naopak příjemně opticky prodlužují. V pohodě jsou i náušnice ve tvaru čtverců, trojúhelníků nebo obdélníků. Za nejlepší volbu jsou ovšem považované visací nebo větší kamínkové náušnice. Ne příliš drobné.

Ženě se spíše trojúhelníkovým tvarem obličeje se kupuje nejsnáze. Sluší jí kruhové tvary, kapky, pyramidy i ovály. Ke kratším vlasům se hodí menší tvary náušnic. Ale pozor. Rozhodně je škoda u tohoto tvaru obličeje volit fádní, nevýrazné a přespříliš malé náušnice.

Hranatější obličej mají dámy s ostřejšími rysy, hlavně sportovkyně. Mohutné náušnice vadí, rovněž geometrické tvary. Ženské zjemnění tváře zajišťují kruhové a oblé tvary.

Oválný tvar obličeje se dobře kombinuje s oblými tvary. Tedy s cvočky, slzami, ovály a spirálkami. Skvělé jsou i malé náušnice z perel, zirkonů, briliantů, případně jiných drahých kamenů. Visací náušnice by u tohoto typu obličeje nikdy neměly přesahovat hranu obličeje, protože by ho opticky ještě více prodloužily.

Zajímá Vás více o tom, jak a čím druhým udělat radost? Inspirace přinášíme v tištěném magazínu FC. Zasíláme čtenářům, kteří uvedou svou poštovní adresu zde.

© Petr Casanova, odborná konzultace: Petra Vacková, Vivantis.cz

 

- Reklama -