7 největších rozdílů v myšlení dobrých a špatných prodejců aneb Proč je zákazník jako dveře

- Reklama -5

dobrý a zlý

Tlačit, nebo přitáhnout?

Znáte to u dveří, které se otevírají buď sem, nebo tam. Podle cedulek s označením PUSH, nebo PULL.

Obchodníci, prodejci nebo podnikatelé stojí u takových dveří denně. Těmi dveřmi je zákazník. I u něj platí: tlačit, nebo přitáhnout?

Ti špatní na něj pouze tlačí. Ti dobří jej umějí přitáhnout k sobě tak, že už je neopustí. Jak to ti dobří dělají? Co lze od nich odkoukat?

Jestliže podnikat začínáte nebo se v podnikání plácáte, je dobré si uvědomit, že žádný byznys nepřežije bez prodeje. Mnozí se do obchodu vrhají naivně. Viděli totiž v akci dobré obchodníky a všechno jim připadalo jednoduché. Ano, tak to opravdu vypadá. Mají uvolněný a přirozený způsob, který prospekta (možného zákazníka) provádějí celým prodejním procesem. I když pracují s obyčejným produktem, dokážou mu dát jakousi auru, zvláštní nadstavbu, a celé prodejní rutině styl. Mají NĚCO, proč zákazník nejen koupí, ale dokonce se znovu vrátí.

Ti špatní to NĚCO zoufale neumějí, ba ani nechápou. Tak co to NĚCO vlastně je? V čem jsou takové rozdíly? Ve střihu saka? V úrovni restaurace, kde obchod dotahují? Ve značce auta, kterým přijedou?

Vysvětlím Vám 7 největších rozdílů mezi dobrými a špatnými obchodníky:

lovit

Znáte rozdíl mezi lovci a farmáři?

Lovci snědí to, co uloví. A pak hladoví, když se v jejich okolí nevyskytuje další kořist, kterou by mohli uštvat.

Naproti tomu farmáři si vyberou jednu plodinu a pěstují ji. Když se ale trh změní (onou plodinou se nasytí), neumějí se rychle přeorientovat na vyhledávání a pěstování nových plodin.

Dobří obchodníci zvládají obojí. Nalézají nové klienty a současně pečují o ty staré. Tudíž neustále rozšiřují počet svých klientů. Když jim jeden klient vypadne, dokážou ho nahradit, anebo věnují více času těm ostatním. V každém případě neprodělají.

Je to také proto, že dobří obchodníci všechno nedělají sami. Mají kvalitní podpůrný tým a dokážou si ho udržet. Mít lidi za zády je nezbytné, protože úspěšný obchod vyžaduje spoustu práce a snažit se o všechno sám znamená zpomalit. Dobře fungující tým dokáže dotáhnout až pětkrát více obchodů než jeden přetížený sólista. K tomu je ale třeba jedno. Aby lidé, kteří dobrým obchodníkům pomáhají, se vždycky cítili spokojení, platní a jako cenná součást jednoho týmu.

Poslední slovo je v každém obchodě rozhodující. Tým.

2) Proč se nevyplácí stavět byznys jen na nižší ceně oproti konkurenci?

- Reklama -