První LaFerrari je v Česku, další dvě na cestě

- Reklama -

V Česku je první LaFerrari, nejdražší Ferrari historie. Již má svého majitele, ten ho zatím ponechává v showroomu výhradního zastoupení, Scuderie Praha, v pražských Dejvicích. Do Česka jsou objednány další dva kusy z limitované edice 499 Ferrari LaFerrari. Přes cenovku 35 milionů Kč jde o nedostatkové zboží – všechny plánované vozy již předem znají svého kupce.

příď

Hybridní vůz má dva motory. Dvanáctiválec o objemu 6,262 litru dosahuje výkonu 800 koní při 9250 otáčkách. Elektromotor přidává ještě 163 koní, celkem má tedy LaFerrari sílu 963 koní.

záď

Tady se výkon proměňuje v pohyb. Zadní kola jsou schopna rozjet auto stovkou za méně než tři sekundy. Dvoustovkou může LaFerrari jet už za pět sekund a třístovkou za patnáct sekund. Kdo se učil v autoškole ještě ve Škodě Favorit, vzpomene si, že za patnáct sekund z ní vytáhl maximálně stovku.

shora

V Dejvicích se nabízí unikátní pohled. Takhle LaFerrari jen tak neuvidíte. Buď bude skryto v garáži, nebo Vás na dálnici bude míjet jen červená šmouha. Maximální rychlost je totiž 350 km/h, až pak zasáhne omezovač. Soustředit se jen na jízdu pomáhá automatická převodovka, má sedm stupňů.

z boku

Vůz má na plaketce označení 1/499. Tedy první ze 499 vyrobených. Budí to opravdu exkluzivní dojem. Nicméně, uklidním Vás. Tuto plaketku budou mít úplně všechna LaFerrari. Bez ohledu na pořadí, v jakém vznikla. Italský výrobce tak tiší vášně mezi zákazníky, kteří by se mohli handrkovat, kdo se přihlásil dříve. A přesto nejsou shodná. Na volantu je jméno majitele, ze spodní strany, aby nebylo vidět jen tak z ulice okýnkem. Protože v showroomu lze do tohoto exempláře nahlédnout, majitel obchodu, advokát Robert Pergl, jméno nechal přelepit páskou.

Pokud to do pražských Dejvic máte daleko, tady je krátké video:

Více o zajímavých vozech, které jsou v Česku k mání a stojí za pozornost, píšeme v časopise FC. Zasíláme přímo čtenářům přihlášeným k odběru tištěného časopisu zde.

Petr Casanova, foto a video: Samuel Mareček