Deky štěstí. V letadle už poznají, že nejste spokojeni, i když se to stydíte říct

- Reklama -

Jednoduchá otázka: Co je klíčem k úspěchu v podnikání?

Ano, spokojený zákazník.

Složitější otázka: Jak poznáte, že je zákazník (ne)spokojen, jestliže Vám do očí řekne „no jasně, všechno bylo super“, a přitom si myslí „vůbec se mi to nelíbilo, už nikdy Vaše služby nevyužiji“?

A následně Vás pomluví u známých…

Proto hoteliéři tolik chtějí, abychom na konci pobytu známkovali jednotlivé služby, vypisovali chyby a navrhovali případná zlepšení.

Proto restauratérům tolik záleží na tom, abychom se nezdráhali číšníkům říct, co kuchař nebo servis nezvládli.

V British Airways se asi brzy přestanou ptát. Oni to budou totiž vědět. Postačí jim pohled. Žádná slova.

Telepatie? Ne, moderní technologie…

Tato první letecká společnost vyzkoušela během letu z Londýna do Newarku tzv. deky štěstí. Jsou utkané z optických vláken, která snímají mozkové vlny. Emoce pasažéra, respektive změny, jsou okamžitě vidět na povrchu jeho přikrývky. Podle aktuální nálady se zbarví domodra (v případě pohody), nebo dočervena (v případě napětí, nevyváženosti, špatných pocitů).

pije

K čemu to? Letušky na první pohled poznají, kdy se pasažér necítí dobře. A to i když spí. „Zjistí, zda má dostatek podnětů k tomu, aby mohl například spokojeně relaxovat. Zároveň vidíme, co přesně má na jeho pohodlí vliv. Zda upravené osvětlení paluby, jídlo, zábavní systém nebo pozice, ve které sedí či leží,“ poznamenal k tomu Petr Duchek, obchodní ředitel British Airways pro ČR.

Ostatně podívejte na video, jak se lidé zbarvovali na palubě Boeingu 787 Dreamliner…

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9oF0-28MOoU[/youtube]

Když British Airways v roce 2000 zavedly, také jako první, sedačky plně polohovatelné do vodorovné postele, nadšeně tento nápad přejímaly další společnosti.

V tomto případě jsem skeptický. Ne všechny aerolinky mají tak kvalitní služby, aby mohly riskovat, že se dočervena nerozzáří celé letadlo… Vzhledem k tomu, že oči mají nejen letušky, ale i pasažéři, mohla by to být docela špatná reklama. Nota bene tam, kde se sedačky nedají pořádně sklopit ani na dlouhých tratích a k jídlu obřadně dávají leda housku.

Další zajímavé novinky z oblasti privátního i linkového létání naleznete v příštím vydání časopisu FC, který začneme zasílat na přelomu měsíce všem čtenářům registrovaným zde.

© Petr Casanova