Rolls-Royců na míru přibylo, ale…

- Reklama -

Rolls-Royce je pozadu za Ferrari v zakázkové úpravě, čekali byste to?

Zajímavá data italské sportovní automobilky jsme nedávno publikovali zde. Britská luxusní značka, situovaná pod křídly německého koncernu BMW, tvrdí, že zakázkové oddělení nezpracovávalo všech 100 procent objednaných vozů, ale 95 procent z celkových 3630 Rollsů, celosvětově prodaných v roce 2013.

Personalizováno na míru speciálních přání zákazníků bylo devět z každých deseti modelů Rolls-Royce Wraith, nejnovějšího a nejsilnějšího vozu značky. Statisticky nejnáročnější jsou klienti ze Středního Východu, celkem 99 procent všech Ghostů a Phantomů, které mířily loni do této oblasti, mělo osobní dotek.

Kapota Ghostu

Američané si přáli doupravit 98 procent všech Phantomů. Evropané si nějaké detaily nechali dodatečně doladit v 95 procentech případů. V Asii považovali tradiční anglickou výrobu za dostatečně zajímavou – vlastní kreativitu totiž při objednávce uplatnilo „jen“ 86 procent všech klientů. „V loňském roce narostl počet zakázkově upravených Rolls-Royců, v luxusním segmentu nemáme konkurenci,“ připomněl Torsten Müller-Ötvös, CEO Rolls-Royce Motor Cars.

Zakázkový Ghost si pořídil i nejbohatší muž českého multilevelu Aleš Buksa, který dal Rolls-Roycu přednost před Bentley Mulsanne. (Buksu, jehož luxusní život jsme přibližovali v časopise FC, jste si mohli poslechnout i na videu zde).

Zajímají Vás pozoruhodná čísla Ferrari?