Přes 20 000 čtenářů sdílelo příběh Jakuba Rože, který se školním nápadem, na němž původně nezamýšlel vydělat, dostal do světa, kde se již na těchto nápadech vydělávat dá. Při dnešním fotografování pro nejbližší vydání časopisu FC přišla řeč i na jeho vzory. Odpověď udivila. Ani ne jméno, jako fakt, že jde o kolegu v odvětví!

Když ho posloucháte, nedivíte se, kam vystoupal. Přes velkou soutěživost a touhu uspět dokáže přiznat, že ho někdo jiný inspiruje – dokonce ve stejném segmentu. Žádná zášť, závist, nevraživost. Jen respekt. A o to větší motivace být ještě lepší.

„Nikdy jsem neměl klasické vzory, byl jsem sám sebou. Třeba Bill Gates je pro mě vzdálený a neuchopitelný. Potřebuji tu osobu vidět. Co musela a musí dělat, aby se dostala tam, kde je.“ S Janem Řežábem, zakladatelem Socialbakers, se před lety potkal v jedné firmě, ještě jako programátor. „Podle mě je to největší podnikatel v Česku. Jeho drive, elán a pozitivní energie – jede jako blázen. Ve stoosmdesátce na dálnici dokáže volat, že něco za pět minut potřebuje. Jeho schopnost okamžitě klást řešení mě nakopává. Ujistil jsem se, že člověk má mnohem větší kapacitu a zvládá víc, než si myslí. Dnes, když tlačí termín, sednu a během hodiny dám řadu nápadů, které naši lidé zrealizují. Oblíbil jsem si stres, dostává ze mě maximum.“ 

27letý Řežáb prostřednictvím společnosti Socialbakers, kterou založil před čtyřmi lety, analyzuje sociální sítě. Data doluje z Facebooku, Twitteru, Google+, YouTube a LinkedIn ve prospěch gigantů typu Nokia, McDonald’s, Henkel, Nestlé a LVMH.

Proč nemá smysl bát se ukradení nápadu, jak je nejlepší kontaktovat investora a co nového Jakub Rož chystá od tohoto března (v rybníčku sociálních sítí), to se dočtete v novém čísle časopisu FC, které bude k dispozici pouze předplatitelům.

Mezi ně se můžete ještě registrovat zde.

Petr Casanova