Jsme na unikátní výstavě Louise Vuittona v Paříži. Nabídněte si kabelku od Jacobse z bonboniéry

- Reklama -5

EXKLUZIVNĚ Z PAŘÍŽE. Nabídněte si Vuittona! K tomu vybízí kabelky Marca Jacobse, uložené v této obří bonboniéře, na výstavě dvou geniálních módních tvůrců – Louise Vuittona a Marca Jacobse. Přestože obě osobnosti žily v jiných stoletích, potkaly se nyní v pařížském muzeu Les Arts Décoratifs. Setkání je to hodně inspirativní a zpravodajka FirstClass.cz je přímo na místě, aby vám přinesla unikátní informace i fotografie.

Věděli jste, jak široký záběr mělo elvéčko před déle než stoletím? Pohleďte na půvabné, i dětské kolekce! Noblesa a styl zdobila značku už tehdy. Příběh začal již v roce 1854, kdy Francouz Louis Vuitton založil stejnojmennou firmu. Netušil, že na konci dalšího století se jejím uměleckým ředitelem stane Američan, který bude pokračovatelem jeho historie, ale Vuitton ho nikdy nepozná. Talentovaný Marc Jacobs. Psal se rok 1997. Jak ukazuje výstava, oba neobyčejní tvůrci a módní průkopníci měli nezávisle na éře stejný cíl – vytvářet módu jedinečným způsobem pro dobu, v níž žili a žijí.

Autentické záběry z módních bulvárů Paříže konce 19. století, exponáty zachycující vývoj doplňků od zde zachycených dřevěných kufrů Louis Vuittona po nápadité, někdy až příliš „extravagantní“ modely Marca Jacobse. Celý průřez jejich tvorbou je zachycen na filmových ukázkách či hudebních klipech, kde doplňky s iniciály LV hrály důležitou roli. Filmy jako Někdo to rád horké či Annie hovoří za vše.

Louis Vuitton začínal v době, kdy byla krinolína nezbytnou součástí šatníku dam všech sociálních vrstev. Nejen její rozměrnost, ale i snazší finanční dostupnost módy byla pro Vuittona tvůrčím impulzem. Už v roce 1858 představil první cestovní kufry, které byly pro dámy s objemnými garderobami nesmírně praktické. Nejen ženy, ale i muži mohli ocenit Vuittonova specializovaná zavazadla, určená například pro převážení skleněných lahví s vínem, či skládací postele. Ano, i tato postel nesla pomyslné logo LV!

Jak ukazuje výstava, bohužel již od počátku se Vuitton potýkal s plagiátorstvím. Aby tomu zamezil, začal tisknout své jméno na plátno, pokrývající nejprve vrchní stranu kufru, a tento styl si nechal patentovat. Viditelné tištění jména dalo příležitost vzniku prvního loga „L. Vuitton marque de fabrice déposée“, později zkráceného na iniciály „LV“, a následně kreativní zlatohnědý „Monogram Canvas“. Ironií však je, že právě posledně jmenovaný monogram je v současnosti nejvíce paděláván. Například v roce 2004 tvořily padělky výrobků od Louise Vuittona až 18 % všech zabavených v rámci EU. Odborníci uvádí, že právě vnímání značky LV jako symbolu luxusu a společenského postavení je hlavním motorem pro černý obchod.

Osobitý Marc Jacobs bojuje s „fejkaři“ již patnáct let, to je také doba, po kterou úspěšně propojuje svůj kreativní design s tradičním pojetím LV. A rozhodně se mu daří. Nejenže vytvořil doplňky s barvami, které oslovily mladší skupiny zákazníků, ale především vytvořil první pánské kolekce. Definoval nový typ současného designéra. O sobě říká: „Nejsem dokonalý, ale jsem dokonalý v nedokonalosti. Zkrátka dokonale nedokonalý.“

Louis byl francouzský podnikatel moderního věku. Marc je americký umělecký ředitel, jehož intuitivní přístup odráží současnou společnost. Propojení jmen Louis Vuitton a Marc Jacobs představuje módní značku LV ve zcela jiném světle. Přesvědčit o tom se na místě můžete i vy, výstava LV v Paříži běží do 16. srpna.

Zuzana Sekorová, autorka je módní specialistkou FC působící v Paříži

- Reklama -