Nákupní pasy v Paříži aneb Co město dokáže udělat pro podnikatele (i pro sebe)

Jakmile se daří obchodníkům, měla by to v první řadě pocítit státní pokladna – říká se. Škoda, že ne v každé zemi to platí také obráceně: Aby se dařilo podnikatelům, pomůže erár. Tedy, neplatí to možná u nás, ale například v Paříži ano. A už na městské úrovni.

Pařížský magistrát má jednoduché počty: Pro městskou ekonomiku mají přínos turisté. Období, které může turisty především přitáhnout, je předvánoční. Nákupy, romantika – ale konkurence v Evropě je velká. Navíc nedává logiku, aby každý obchod a obchodní dům v Paříži jednotlivě oslovoval svou reklamou každého příchozího turistu. To by bylo otravné až kontraproduktivní. Tak za všechny koná magistrát, vydal tzv. Nákupní pasy.

Každý turista, který – například už na letišti Charlese de Gaulla – uskuteční nákup za alespoň 80 eur, získá k účtence i průkaz, který mu zaručí základní slevu ve výši 10 % v asi …

Pokračování článku je k dispozici pouze členům Klubu FC

Předplatit od
0,55 Kč za den

Máte již zakoupeno členství v Klubu FC?
Přihlaste se